شناسهٔ خبر: 67569474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

زارعی: برای مجوز AFC حتما سرمربی باید پرولایسنس داشته باشد

امیررضا گچچی

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: یکی از اتفاقات مثبت برای فوتبال ایران خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که با حمایت دولت و آقای هاشمی رخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مصطفی زارعی صبح دوشنبه در حاشیه سمینار سالانه مدیران باشگاه‌ها درباره مجوز حرفه‌ای، اظهار کرد: در بحث مولدسازی و ساخت استادیوم‌های جدید در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی افتاد. پارسال تنها ۷ باشگاه گواهی ایمنی داشتند که این رقم امسال به ۹ مورد رسیده است.

او با اشاره به پروسه دشوار صدور گواهی ایمنی برای استادیوم‌ها، بیان کرد: باید باشگاه‌ها برای صدور این گواهی، مجوز لازم را از شهرداری، پلیس، سازمان نظام مهندسی و سایر ارگان‌های شهری اخذ کنند که خوشبختانه ۹ باشگاه توانستند این مجوز را به‌دست آورند. امسال نیز ۱۰باشگاه طرح تخریب اضطراری را داشتند. هم‌چنین ۱۴ باشگاه امکان تمرین درست و ۱۲ باشگاه نیز امکانات تمرینی برای جوانان را نیز داشتند.

زارعی عنوان کرد: خوشبختانه کم‌ترین چالش را در معیارهای پرسنلی داشتیم که ۱۴ یا ۱۵ باشگاه ما تمام معیارهای پرسنلی مورد نیاز در مجوز را به‌دست آورند. هم‌چنین در معیار C که جز معیارهایی است که خودمان اضافه کردیم، بنا داریم تا یک فرهنگ در فوتبال کشور را جاری کنیم. معیار دیگر که  K20 است، در حوزه روانشناسی است، که به نظرم جای آن در فوتبال ایران خالی است. در این خصوص ۴ باشگاه روانشناس استخدام کردند که مدارک مورد نیاز آنان مورد پذیرش‌مان قرار گرفت.

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: ۵ چالش در این مسیر داریم که یک معیار آن مربوط به سرمربیان است. درست است که ۱۵ معیار سرمربیان تایید شده است اما در بحث مجوز ای اف سی حتما سرمربی باید پرولایسنس داشته باشد در این مساله ما نیز چالش داریم و بسیاری از سرمربیان این پرولایسنس را ندارند یا این که برخی سرمربیان آن را دارند ولی هم‌اینک بیکار هستند. چند سال هم هست که این کلاس‌ها برگزار نشده است.

زارعی اضافه کرد: در بحث مربیان تخصصی ما به شدت مشکلاتی داریم. ۱۰مربیان بدنساز و ۸ مربی دروازه‌بان مجوز دارند در حالی که مربیان بدنساز و دروازه‌بان زیادی داریم که مورد تایید AFC هستند اما باشگاه‌ها از آنان استفاده نکرده‌اند.

او عنوان کرد: خوشبختانه امسال کم‌ترین چالش را در معیار حقوقی داشتیم که با همکاری دولت و وزارت ورزش صورت گرفت. یکی از اتفاقات مثبت برای فوتبال ایران خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که با حمایت دولت و آقای هاشمی رخ داد.

انتهای پیام

نظر شما