شناسهٔ خبر: 67569239 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در رابطه با مسائل مختلف صحبت‌هایی را بیان کرد.

زارعی: سرمربیان لیگ برتری باید مدرک «پرولایسنس» داشته باشند

زارعی: سرمربیان لیگ برتری باید مدرک «پرولایسنس» داشته باشند

صاحب‌خبر -

مصطفی زارعی در نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال ایران اظهار داشت: در بحث مولدسازی و ساخت استادیوم‌های جدید در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی افتاد. سال گذشته ۷ باشگاه دارای گواهی ایمنی استادیوم بودند که امسال این عدد به ۹ باشگاه افزایش یافته است. به دست آوردن گواهی ایمنی استادیوم بسیار سخت است، زیرا باید ارگان‌های شهری از جمله شهرداری، پلیس، سازمان نظام مهندسی و … آن استادیوم را تأیید کنند.

او ادامه داد: امسال ۱۴ باشگاه دارای امکانات تمرینی استاندارد بودند و ۱۲ باشگاه نیز دارای امکانات تمرینی برای تیم‌های جوانان خود بودند. ما خوشبختانه کمترین چالش‌ها را در خصوص معیار‌های پروفشنال داشتیم. ۱۴ تا ۱۵ باشگاه توانسته‌اند معیار‌های پرسنالی مورد نیاز برای مجوز حرفه‌ای را که بسیار زیاد هم است، کسب کنند. جایگاه معیار داشتن روانشناس در فوتبال ایران خالی است و ۴ باشگاه امسال برای تیم خود روانشناس استخدام کردند و مورد تأیید ما نیز قرار گرفت.

او افزود: سرمربیان تیم‌ها حتماً باید دارای مدرک پرولایسنس باشد و بیشتر سرمربیان فعال در لیگ برتر فاقد مدرک پرولایسنس هستند و یکسری سرمربی دارای مدرک پرولایسنس اکنون بیکار هستند و متأسفانه چند سالی می‌شود که کلاس‌های پرولایسنس برگزار نشده است. ما به شدت در بحث مربیان تخصصی در فوتبال با مشکل رو به رو هستیم، ما امسال ۸ مربی مورد تأیید برای دروازه‌بانان و ۱۰ مربی مورد تأیید برای بدنسازی داشته‌ایم در حالی که اکنون ما مربیان بدنساز و دروازه‌بان مورد تأیید AFC زیاد در کشور خود داریم، اما باشگاه‌ها به دنبال این افراد نمی‌روند.

زارعی تصریح کرد: امسال ما کمترین چالش را در معیار‌های حقوقی داشته‌ایم. یکی از اتفاقات مثبت برای فوتبال ایران خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که با حمایت دولت و آقای هاشمی رخ داد و همین مالکیت جداگانه دو باشگاه بسیاری از مسائل حقوقی را حل کرد.

نظر شما