شناسهٔ خبر: 67574226 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

زنگ خطر برای مربیان لیگ برتر ایران!

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت که سرمربیان تیم‌های لیگ برتر باید مدرک پرولایسنس داشته باشند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مباحث مربوط به فعالیت سرمربیان در لیگ برتر ایران، به مدرک مربیگری آنها برمی‌گردد. جایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا الزاماتی را برای دریافت مجوز حرفه‌ای تعیین کرده و یکی از آنها به بحث مدرک سرمربیان بازمی‌گردد.

نشست سالانه مدیران‌عامل باشگاه‌های فوتبال ایران و دپارتمان صدور مجوز باشگاهی امروز با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

مصطفی زارعی مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در این نشست گفت: پنج چالش در مسیر مجوز حرفه‌ای داریم که یک معیار آن مربوط به سرمربیان است. درست است که ۱۵ معیار سرمربیان تایید شده است اما در بحث مجوز ای اف سی حتما سرمربی باید پرولایسنس داشته باشد در این مسئله ما نیز چالش داریم و بسیاری از سرمربیان این پرولایسنس را ندارند یا این که برخی سرمربیان آن را دارند ولی هم‌اینک بیکار هستند. چند سال هم هست که این کلاس‌ها برگزار نشده است.

زارعی اضافه کرد: در بحث مربیان تخصصی ما به شدت مشکلاتی داریم. ۱۰مربیان بدنساز و ۸ مربی دروازه‌بان مجوز دارند در حالی که مربیان بدنساز و دروازه‌بان زیادی داریم که مورد تایید AFC هستند اما باشگاه‌ها از آنان استفاده نکرده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما