شناسهٔ خبر: 67561866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی

تهران-ایرنا- هر روز به تعداد نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا که خواستار کناره‌گیری «جو بایدن» از صحنه رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور هستند، اضافه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تعداد فزاینده‌ای از دموکرات‌ها در کنگره آمریکا از جو بایدن خواسته‌اند صحنه رقابت‌های ریاست جمهوری را به شخص دیگری واگذار کند. بعضی از نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا به صراحت از بایدن خواسته‌اند از سمت نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کند.

«لوید داگت» نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا اولین نماینده دموکرات‌ها بود که درخواست کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها را مطرح کرد.

داگت در بیانیه‌ای گفته است: «بایدن به طور قابل‌توجهی پشت سر سناتورهای دموکرات در ایالت‌های کلیدی رقابت می‌کند و در اکثر نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان عقب افتاده است. من امیدوار بودم مناظره همه چیز را عوض کند ولی این مساله اتفاق نیفتاده است.»

«رائول گریجالوا» نماینده آریزونا به نیویورک تایمز گفت که زمان آن رسیده است که بایدن به مبارزات انتخاباتی خود پایان دهد.

وی گفت: «اگر او نامزد باشد، از او حمایت خواهم کرد، ولی بهتر است جای بایدن را نفر دیگری بگیرد. »

«مایک کویگلی» از ایالت ایلینویز به ام اس ان بی سی گفت که بایدن باید کناره گیری کند و «اجازه دهد شخص دیگری این کار را انجام دهد در غیر این صورت خطر فاجعه مطلق حزب دموکرات را تهدید می‌کند.»

انجی کریگ دیگر نماینده دموکرات نیز خواستار کناره‌گیری بایدن شده است و می‌گوید: «با توجه به آنچه که در مناظره هفته گذشته در آتلانتا از رئیس جمهور دیدم و شنیدم، معتقد نیستم که رئیس جمهور بتواند به طور موثر در مبارزه علیه دونالد ترامپ پیروز شود.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در آبان‌ماه برگزار شود و هر ۲ نامزد اصلی، با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند؛ جو بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان محبوب نیست و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران ریاست جمهوری‌اش دست‌و پنجه نرم می‌کند.

نظر شما