شناسهٔ خبر: 67553824 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات آمریکا؛ نشست اضطراری دموکرات‎ها درباره بایدن

جو بایدن در حالی بر ادامه حضور خود در رقبات‌های انتخاباتی تاکید دارد که شمار فزاینده‌ای از مقام‌های ارشد حزب دموکرات خواهان کناره‌گیری وی هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - انجی کریگ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای، از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، خواست از رقابت در سال ۲۰۲۴ خارج شود.

کریگ در این بیانیه گفت: من برای چندین دهه خدمات بایدن به ملت ما و تعهد ثابت او برای تبدیل کشورمان به مکانی بهتر احترام زیادی قائلم با این حال، با توجه به آنچه در مناظره اخیر از رئیس‌جمهور دیدم و شنیدم، همراه با نبود پاسخ قاطعانه از سوی خود رئیس‌جمهور پس از آن مناظره، معتقد نیستم که وی بتواند به‌طور مؤثر مبارزاتی را انجام دهد و در برابر رقیب خود پیروز شود.

کریگ اکنون به فهرست اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌پیوندد که خواهان کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخاباتی هستند و این فهرست شامل لوید داگت، مایک کویگلی، رائول گریجالوا و ست مولتن است.

در همین حال پایگاه روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ۵۰ نفر از مقام‌های ارشد حزب دموکرات از بایدن درخواست کرده‌اند تا از رقابت انتخاباتی کناره‌گیری کند.

نشست اضطراری دموکرات‌ها درباره بایدن

با وجود تعهد بایدن برای ادامه مبارزه انتخاباتی، دموکرات‌های ارشد جلسه‌ای برای این بحران برنامه‌ریزی کرده‌‌اند.

دموکرات‌های کنگره قرار است یک جلسه اضطراری را برای بحث در مورد نامزدی جو بایدن برای ریاست‌جمهوری برگزار کنند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که بایدن در یک مصاحبه تلویزیونی در ساعات پربیننده نتوانست تردید‌هایی را که ناشی از شکست هفته گذشته در مناظره ایجاد شده بود، برطرف کند.

حکیم جفریس، رئیس دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، جلسه مجازی را برای روز یکشنبه به وقت محلی با اعضای کمیته رتبه‌بندی برنامه‌ریزی کرده است.

در یک مصاحبه ۲۲ دقیقه‌ای از کتابخانه مدرسه‌ای در ویسکانسین، که به‌طور کامل پخش شد، بایدن مناظره خود را «یک شب بد» خواند و گفت که قصد ندارد از رقابت انتخاباتی کناره‌گیری کند.

انتخابات آمریکا؛ نشست اضطراری دموکرات‎ها درباره بایدن

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی

نظرسنجی نیویورک تایمز/سینا نشان می‌دهد ترامپ پس از شکست جو بایدن در مناظره اخیر پیشتاز شده است.

در نظرسنجی سراسری جدید، دونالد ترامپ در میان رای دهندگان احتمالی با ۶ درصد اختلاف از بایدن جلوتر است؛ به‌طور کلی، ۷۴ درصد از رای دهندگان، بایدن را برای ریاست‌جمهوری بسیار مسن می‌دانند و این نظر از زمان مناظره افزایش یافته است.

در میان رای‌دهندگان ثبت‌نام شده، اختلاف میان آرای بایدن و ترامپ بیشتر است؛ ترامپ ۴۹ درصد و بایدن ۴۱ درصد از آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر براساس گزارش بلومبرگ/مورنینگ کانسالت، بایدن تنها ۲ امتیاز از رقیب جمهوری‌خواه خود در ایالت‌های کلیدی عقب است، حتی با وجود اینکه از هر ۱۰ دموکرات، ۳ نفر می‌گویند او باید رقابت را ترک کند.

انتهای پیام/

نظر شما