شناسهٔ خبر: 67554960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واکنش دموکرات‌های کنگره آمریکا به اظهارات بایدن

جمعی از قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا به صحبت‌های اخیر بایدن در باب توانایی‌اش برای ماندن در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری واکنش منفی نشان دادند.

صاحب‌خبر -

شماری از قانونگذاران دموکرات در کنگره آمریکا به اظهارات اخیر جو بایدن در جریان مصاحبه‌اش با شبکه ای‌بی‌سی نیوز واکنش نشان داده و به صف یک پنجم دموکرات‌هایی پیوستند که خواستار کناره‌گیری بایدن شدند. 

بایدن در اولین مصاحبه خود با شبکه ای‌بی‌سی نیوز پس از اولین مناظره‌اش به این موضوع اذعان کرد که عملکرد بدی در گفتگو با ترامپ داشته است با این حال به شدت از پاسخ به سوالاتی که در مورد سنش و آمادگی ذهنی‌اش بود، طفره رفت. 

در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا وعده ادامه حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به عنوان نامزد حزب دموکرات را داد،چند تن از دموکرات‌ها در کنگره نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند. 

یکی از نمایندگان دموکرات در واکنش به اظهارات بایدن در جریان مصاحبه‌اش با ای‌بی‌سی نیوز عنوان کرد: یک مصاحبه به تنهایی نمی‌تواند تصورات در مورد او را تغییر دهد. ما به زمانی بیش از 22 دقیقه نیاز داریم تا متوجه توان او برای انجام کارها شویم. هنوز هم در این مورد نگرانی‌هایی وجود دارد.

مایکل کویگلی، نماینده دموکرات ایالت ایلینوی پس از مصاحبه بایدن در گفتگو با ای‌بی‌سی نیوز ضمن تاکید بر خواسته خود مبنی بر کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، برای نامزدی حزب دموکرات اعلام آمادگی کرد.

کویگلی ضمن تاکید بر افزایش نگرانی‌ها نسبت به حضور بایدن در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، چهارمین نماینده حزب دموکرات است که درخواست کناره‌گیری بایدن را مطرح می‌کند. 

انجی کریگ، نماینده ایالت مینه‌سوتا، از دیگر نمایندگان حزب دموکرات است که با انتشار بیانیه‌ای خواستار کناره‌گیری بایدن از قدرت شده است.

وی در این رابطه عنوان کرده است: با توجه به آنچه در مناظره هفته گذشته از رئیس‌جمهور دیدم، باور نمی‌کنم که رئیس‌جمهور بتواند در مبارزات انتخاباتی با دونالد ترامپ پیروز شود. 

وی ضمن ابراز قدردانی از دستاوردهای دولت بایدن بر این موضوع تاکید کرد که مسائل زیادی تحت تاثیر نامزدی وی در خطر است. 

بسیاری از اعضای ارشد حزب دموکرات خواستار کناره‌گیری بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات‌ها از قدرت شده‌اند و تاکنون گزینه‌های متعددی برای جایگزینی وی برای نامزدی این حزب پیشنهاد شده‌اند. 

فارس

نظر شما