شناسهٔ خبر: 67559527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جزئیات مشارکت دومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کرمانشاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از جزئیات میزان مشارکت و رأی‌آوری هرکدام از نامزدها در استان و به تفکیک شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی در نشست خبری ظهر امروز _ یکشنبه هفدهم تیر _ با تقدیر از اصحاب رسانه جهت پوشش اخبار انتخابات اظهار کرد: ما در کشور جمهوری اسلامی ایران عرض کمتر از پنج ماه، پنج انتخابات را تجربه کردیم.

وی ضمن با اهمیت دانستن این تجربه، افزود: در کمتر نظام حاکمیتی در دنیا وجود دارد که در یک مدت کوتاهی بخواهد این میزان مراجعه کند به َآراء مردم و مردم نیز برای تعیین سرنوشت آن کشور پای‌کارش بیایند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه به‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی دشمنان برای قهر کردن مردم با صندوق‌های رأی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله) در پیام دیروزشان به ملت ایران اشاره کردند که «ظرف مدت یک هفته ۵۵ میلیون رأی به صندوق‌ها ریخته شد»، که این نشانه‌ی خوبی است و ان‌شاءالله این روند ادامه داشته باشد.

شعبانی در خصوص جزئیات رسمی و دقیق آرا در انتخابات ۱۵ تیر، اضافه کرد: در دور دوم انتخابات از مجموع یک‌میلیون ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجدین شرایط استان کرمانشاه، ۶۸۸ هزار ۴۹۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که آرا صحیح مأخوذه ۶۷۱ هزار ۶۳۲ نفر و آرا باطله ۱۶ هزار و ۹۰۲ رأی بوده است.

وی میزان مشارکت مردم استان در دور دوم انتخابات را ۴۲.۰۱ درصد و میزان تعرفه مصرف‌شده را ۶۸۹ هزار و ۵۹۳ اعلام کرد که نسبت به دوره اول انتخابات تعداد ۱۷۳ هزار و ۱۱۴ نفر مشارکت بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری داشتیم.

بیشترین درصد مشارکت مربوط به شهرستان گیلانغرب و کمترین مشارکت متعلق جوانرود بود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان این‌که بیشترین درصد مشارکت را با ۶۴ درصد مشارکت در شهرستان گیلانغرب صورت گرفت، عنوان کرد: به همین ترتیب مسعود پزشکیان در استان کرمانشاه با کسب ۷۱.۱۳ درصد آرا مردم استان نفر اول و سعید جلیلی ۲۸.۸۶ درصد نفر دوم انتخاب‌شده توسط در استان بود.

شعبانی در خصوص بیشتری آرا کسب شده دو نامزد انتخاباتی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: بیشترین درصد رأی مسعود پزشکیان در شهرستان جوانرود با ۸۸.۶۳ درصد آرا بود و کمترین درصد رأی وی در شهرستان صحنه با ۵۵.۲۱ درصد بود و بیشترین رأی سعید جلیلی در شهرستان صحنه با ۴۴.۷۸ درصد آرا و کمترین رأی در شهرستان جوانرود با ۱۱.۳۶ درصد آرا بود.

وی ضمن تأکید بر مأموریت ستاد انتخابات استان برای حفظ سلامت انتخابات در پنج انتخابات گذشته، اضافه کرد کرد: به‌هیچ‌عنوان نگاه و گرایش مجری درنتیجه تأثیر نداشته و این اولین مقدمه‌ای بود که مجموعه ستاد انتخابات استان برای سلامت انتخابات انجام داد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری حساس‌ترین انتخابات در یک کشور است، گفت: جریان برگزاری انتخابات در کشور ایران اسلامی به نحوی است که یک سمت، یک نگاه و یک دستگاه نمی‌تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد و عوامل نظارتی که وجود دارد نیز این امکان را بسیار کاهش داد.

شعبانی فضای انتخاباتی ریاست جمهوری را متفاوت از مجلس عنوان کرد و افزود: الگوی کشوری است که رئیس‌جمهوری را انتخاب می‌کند و کسی نمی‌تواند در انتخابات کشور دخالتی داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ضمن اشاره به داده‌های به‌دست‌آمده از دور دوم برگزاری انتخابات استان، عنوان کرد: با بررسی صورت گرفته است در شهرستان کرمانشاه قسمت عمده‌ی آرا اضافه‌شده به سبد رأی آقای پزشکیان رفته است.

وی بابیان اینکه در پنج انتخابات برگزارشده با تلاش نیروهای مسلح، امنیتی و اجرایی استان در انتخابات شاهد هیچ‌گونه حادثه امنیتی در استان نبودیم، تاکید کرد: تلاش‌های مجاهدانه‌ی صورت گرفته برای این بود که مردم بتواند در امنیت و آرامش و در فضای بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای در انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در فضای رقابتی انتخابات دو گفتمان باهم رقابت کردند، اظهار کرد: امیدواریم که امروز فضای رقابتی کامل کنار رفته و فضای همدلی، رفاقت و همکاری حاکم شود چراکه موفقیت رئیس‌جمهور منتخب، موفقیت یک جریان سیاسی نبوده و موفقیت کشور است.

شعبانی ضمن آرزوی موفقیت برای دولت آینده، گفت: تمام اتفاقاتی که در جریان انتخاباتی ریاست جمهوری چهاردهم اتفاق افتاده است در درون ظرف جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است و همه‌ی ما دیدیم که فرد منتخب دربیانشان تأکید کردند که می‌خواهم راه امام و شهدا را ادامه دهم که این نشان می‌دهد ایده‌های حکمرانی و اجرایی در حوزه ریاست جمهوری باید دنبال شود.

وی با اشاره به تکرار گفتمان آقای پزشکیان در دولت‌های گذشته افزود: در پانزدهم تیر اول از همه نظام اسلامی شاد، خوشحال و پیروز شد و بعد یک جریان سیاسی که کاندید آن موفق شد بیاید سکان اجرایی را به دست بگیرد و مقام معظم رهبری (مدظله) به‌عنوان دیده‌بان اصلی نظام اسلامی افق و آینده روشن را بیان کردند

میزان و درصد مشارکت مردم استان به تفکیک هر شهرستان

وی میزان و درصد مشارکت مردم استان به تفکیک هر شهرستان را به شرح زیر اعلام کرد:

شهرستان اسلام آباد غرب: در این شهرستان با مشارکت ۴۵.۵ درصدی میزان ۵۸ هزار و ۳۵۴ نفر در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل، رشد ۱۲ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۴۳ هزار و ۷۱۱ رأی و ۷۶.۴۱ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۳ هزار و ۴۷۱ رأی و ۳۳.۵۵ درصد کسب کردند.

شهرستان پاوه: در این شهرستان با مشارکت ۳۴.۴۶ درصدی میزان ۱۶ هزار و ۶۳۵ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل، رشد ۷ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۱۲ هزار و ۳۷۰ رأی و ۷۹.۴۳ درصد آرا و سعید جلیلی ۳ هزار و ۲۰۳ رأی و ۲۰.۵۶ درصد کسب کردند.

شهرستان ثلاث باباجانی: در این شهرستان با مشارکت ۳۸.۶۸ درصدی میزان ۱۱ هزار و ۵۰۷ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل، رشد ۱۲ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۹ هزار و ۳۵۹ رأی و ۸۹.۹۸ درصد آرا و سعید جلیلی ۱ هزار و ۵۲۶ رأی و ۱۴.۰۲ درصد کسب کردند.

شهرستان جوانرود: در جوانرود با مشارکت ۲۷.۹۲ رصدی میزان ۱۶ هزار و ۲۶ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل، رشد ۷ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۱۲ هزار و ۸۹۵ رأی و ۸۸.۶۳ درصد آرا و سعید جلیلی ۱ هزار و ۶۵۳ رأی - ۱۱.۳۶ درصد کسب کردند.

شهرستان دالاهو: همچنین در دالاهو نیز با مشارکت ۴۲.۴۹ درصدی میزان ۱۴ هزار و ۲۰۷ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل، رشد ۱۵ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۱۲ هزار و ۳۲۷ رأی و ۸۷.۹۹ درصد آرا و سعید جلیلی ۱ هزار و ۶۸۱ رأی - ۱۲ درصد کسب کردند.

شهرستان روانسر: در روانسر نیز با مشارکت ۳۰.۸۱ درصدی میزان ۱۱ هزار و ۹۴۶ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل، رشد ۸ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۹ هزار و ۵۹۲ رأی و ۸۵.۳ درصد آرا و سعید جلیلی ۱ هزار و ۶۵۳ رأی و ۱۴.۶۹ درصد کسب کردند.

شهرستان سرپل ذهاب: سرپل ذهاب نیز با مشارکت ۴۹.۷۲ درصدی میزان ۳۵ هزار و ۳۰۸ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل، رشد ۱۲ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۲۷ هزار و ۸۰۰ رأی و ۸۰.۲۶ درصد آرا و سعید جلیلی ۶ هزار و ۸۳۶ رأی و ۱۹.۷۳ درصد کسب کردند.

شهرستان سنقروکلیایی: سنقر و کلیایی نیز با مشارکت ۵۳.۶۸ درصدی میزان ۴۱ هزار و ۵۱۳ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل، رشد ۱۳ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۲۷ هزار و ۲۴۰ رأی و ۶۶.۶۸ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۳ هزار و ۶۰۹ رأی و ۳۳.۳۱ درصد کسب کردند.

شهرستان صحنه: در صحنه نیز با مشارکت ۴۳.۷۹ درصدی میزان ۲۸ هزار و ۳۴۴ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل، رشد ۱۳ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۱۵ هزار و ۳۵۸ رأی و ۵۵.۲۱ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۲ هزار و ۴۵۶ رأی و ۴۴.۷۸ درصد کسب کردند.

شهرستان کنگاور: در کنگاور نیز با مشارکت ۴۶.۳۰ درصدی میزان ۳۱ هزار و ۹۹۰ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل رشد ۱۲ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۱۸ هزار و ۶۱ رأی و ۵۷.۶۴ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۳ هزار و ۲۷۰ رأی و ۴۲.۳۵ درصد کسب کردند.

شهرستان قصرشیرین: در قصرشیرین نیز با مشارکت ۴۲.۵۳ درصدی میزان ۹ هزار و ۳۳۴ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل رشد ۱۱ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۷ هزار و ۳۱ رأی و ۷۷.۰۱ درصد آرا و سعید جلیلی ۲ هزار و ۹۸ رأی و ۲۲.۹۲ درصد کسب کردند.

شهرستان کرمانشاه: در کرمانشاه نیز با مشارکت ۳۹.۴۸ درصدی میزان ۳۴۵ هزار و ۱۳۸ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل رشد ۱۰ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۲۳۴ هزار و ۹۸ رأی و ۶۹.۳۹ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۰۳ هزار و ۱۲۲ رأی و ۳۰.۶۰ درصد کسب کردند.

شهرستان گیلانغرب: گیلانغرب هم با مشارکت ۶۴.۰۸ رصدی میزان ۳۴ هزار و ۴۳۳ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل رشد ۱۴ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۲۷ هزار و ۱۱۴ رأی و ۷۹.۷۰ درصد آرا و سعید جلیلی ۶ هزار و ۹۰۳ رأی و ۲۰.۲۹ درصد کسب کردند.

شهرستان هرسین: در هرسین نیز با مشارکت ۴۷.۶۵ رصد میزان ۳۳ هزار و ۷۷۱ رأی در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل رشد ۱۳ درصدی داشته که به تفکیک مسعود پزشکیان ۲۰ هزار و ۸۰۶ رأی و ۶۲.۸۷ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۲ هزار و ۲۸۷ رأی و ۳۷.۱۲ کسب کردند.

نظر شما