شناسهٔ خبر: 67561615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه سال گذشته

۲۷۱۱ مکان ورزشی به فضاهای آموزش و پرورش کشور اضافه شد

یاسوج- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در سه سال گذشته ۲ هزار و ۷۱۱ فضای ورزشی در کشور اضافه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا صادق ستاری فرد روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد طرح ۱۲۰ فضای ورزشی در قالب سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی بوده که به بهره‌برداری رسیده و ۴۰ فضای ورزشی دیگر نیز تا پایان سال تحصیلی آینده به بهره برداری خواهند رسید.

از مجموع ۲۰۰ هزار مجوز استخدام آموزش و پرورش در سه سال گذشته بیش از چهار هزار نفر مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت همچنین با حمایت از توسعه زیرساخت های آموزشی و پرورشی در استان بیش از هزار میلیارد تومان برای توسعه و ساخت ۲۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

ستاری فرد در ادامه گفت: در راستای سیاست‌های عدالت محور نظام جمهوری اسلامی، طرح‌هایی برای توسعه و تجهیز اردوگاههای دانش آموزی در شهرهای یاسوج و سی سخت نیز در دست اقدام است.

نماینده ولی فقیه در استان هم در این دیدار با بیان خدمات انجام گرفته نظام اسلامی در کشور به ویژه استان‌های کم برخوردار گفت: مهمترین نقش و رسالت انقلاب اسلامی تغییر در باورها و نگرشها در راستای عمل به‌ دستورات انسان ساز اسلامی است.

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: آموزش و پرورش مهمترین نقش در رشد و بالندگی جامعه را دارد و توسعه علمی، فرهنگی و همه‌جانبه جامعه با تلاش و مجاهدت معلم متعهد و متخصص محقق می شود بنابراین همه مدیون این‌گونه معلمان هستیم.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش استان است.

محمد جمالی افزود: در سه سال گذشته با تاسیس هشت مدرسه شبانه روزی در استان زمینه ادامه تحصیل مطلوب دانش آموزان مناطق روستایی و کم برخوردار استان فراهم شده است که در سال تحصیلی جاری بیش از چهار هزار نفر در مراکز شبانه روزی استان مشغول تحصیل بودند.

وی گفت در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه هنرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش، با فعالیت جهادی در آموزش و پرورش استان تعداد هنرجویان هنرستان‌های استان از پنج هزار و ۲۰۰ هنرجو به بیش از هشت هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافت که از لحاظ توسعه کمی و رشته‌ ای رتبه سوم کشور را دارا هستیم.

جمالی بیان کرد: این تعداد هنرجو در ۷۲ هنرستان در ۲۴ شاخه فنی حرفه ای و ۴۸ شاخه کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما