شناسهٔ خبر: 67559463 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گوشی های جدید شیائومی در برابر آب مقاوم‌تر هستند!

شیائومی ۱۵ ظاهراً با استاندارد IP۶۹ در برابر آب مقاوم خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، براساس گزارش دیجیاتو، انتظار می‌رود سری ۱۵ شیائومی تا پایان سال جاری میلادی عرضه شود. شایعات مختلفی درباره این گوشی وجود دارد که نشان‌دهنده قدرت بالای این گوشی‌ها است. آخرین مورد، مربوط به میزان مقاومت این سری درمقابل گردوغبار و آب است.

به گزارش «گیزموچاینا»، ظاهراً هر دو گوشی شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو دارای استاندارد IP۶۹ برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب هستند. جهت یادآوری، سری شیائومی ۱۴ با گواهی IP۶۸ به بازار عرضه شد. همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، IP۶۹ محافظت بهتری از گوشی نسبت به IP۶۸ ارائه می‌دهد. به طور خاص، رتبه IP۶۹ به این معنی است که گوشی می‌تواند در برابر جریان قوی فشار آب و بخار مقاومت کند.

استاندارد IP۶۹ همچنین تا حدی مشابه IP۶۸ است، به این معنی که دستگاه‌های سری Xiaomi ۱۵ باید تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب شیرین بدون هیچ مشکلی دوام بیاورند. بااین‌حال، همان‌طور که گفتیم IP۶۹ بیشتر برای دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به تمیزکردن مکرر و شدید دارند.

شیائومی 15 و گواهی Ip69

در مورد سایر جنبه‌ها، این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قدرت می‌گیرد. این چیپست در ماه اکتبر معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود سری شیائومی ۱۵ نیز در همان ماه عرضه شود. طبق گزارشات، تولید انبوه سری شیائومی ۱۵ از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

مشخصات احتمالی شیائومی ۱۵ پرو

مدل اولترا احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد، بنابراین در ماه اکتبر دو مدل شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو عرضه خواهند شد. طبق گزارش‌ها، شیائومی ۱۵ پرو یک دوربین تله‌فوتوی پریسکوپ ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری خواهد داشت. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارای یک دیافراگم «فوق‌العاده بزرگ» ثابت برای اطمینان از دریافت نور کافی و نتایج بهتر خواهد بود. برای تأمین انرژی، این گوشی ظاهراً به یک باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود و از شارژ سیمی ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

نظر شما