شناسهٔ خبر: 67558873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اقامه عزای حسینی در ۴۰۰ کانون مسجد استان البرز

مدیر ستاد کانون‌های مساجد البرز با اشاره به اهمیت ماه محرم و ضرورت برپایی ویژه برنامه‌های معرفتی و بصیرت‌افزایی گفت: آیین عزاداری ماه محرم حسینی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان البرز با هدف بصیرت افزایی و تبیین معارف حسینی برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام کاظم شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، ضمن تشریح برنامه‌های ماه محرم در مساجد، اظهار کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز محرم سال جاری با سیاه پوش ساختن مساجد و حسینیه‌ها به استقبال ماه عزای سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌روند.

وی با اشاره به اهمیت ماه محرم و ضرورت برپایی ویژه برنامه‌های معرفتی و بصیرت‌افزایی افزود: آئین عزاداری ماه محرم حسینی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با هدف بصیرت افزایی و تبیین معارف حسینی برپا می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد البرز با بیان اهمیت طرح شنبه‌های کتاب و معرفی کتاب با محوریت ایام محرم، تصریح کرد: کتاب آذرخشی از آسمان کربلا، نوشته آیت الله مصباح یزدی از جمله کتاب‌های محوری و تبیینی برای ماه محرم است که در قالب طرح شنبه‌های با کتاب ارائه می‌شود.

شکری با اشاره به برپایی نشست‌های تبیینی با حضور ائمه مساجد و مبلغان دینی تاکید کرد: برپایی نشست‌های تبیینی از جمله رویکردهای معرفتی و بصیرتی برای رشد باورهای دینی و ایمانی عاشورایی در میان نوجوانان و جوانان بوده که برای این مهم نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

وی گفت: برپایی دسته‌های عزاداری، سینه‌زنی و مرثیه‌سرایی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در دهه اول محرم هر روز برپا می‌شود.

نظر شما