شناسهٔ خبر: 67558751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرک پرواز همدان سرعت گرفت

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: با تسهیل گری در زمینه صدور مجوزهای مرتبط با ساخت و ساز کار احداث ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز همدان سرعت گرفت.

صاحب‌خبر -

امیررضا یوسفیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تسهیل گری یاد شده شامل تسریع در صدور مجوزهای مرتبط با ساخت و ساز و ایجاد تاسیسات زیربنایی و سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات بانکی مصوب است.

این مسوول گفت: نشست بررسی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان هر ۲ هفته یک بار به صورت منظم برگزار می‌شود که در آخرین نشست تصمیم بر تسریع و تسهیل در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه این شهرک تازه ساز است و نیاز به احداث امکانات زیربنایی دارد،افزود: اسناد زمین‌های این شهرک تهیه و مواردی که مربوط به دستگاه‌های آموزشی، انتظامی، شهرداری و سایر ارگان‌های مربوطه بوده، مشخص شده است.

یوسفیان تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های مختلف دولتی از جمله آموزش و پرورش و همچنین ارگان‌های انتظامی زمین های خود را تحویل گرفته اند و آماده احداث ساختمان هستند.

وی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تاکیدات مهم رییس جمهور شهید بود که آقای مخبر نیز این طرح را پیگیری کرد و در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن در دولت سیزدهم با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان موافقت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: روند اجرایی نزدیک به یک هزار واحد مسکونی در شهرک تازه ساز پرواز هنوز آغاز نشده و بررسی‌های لازم برای آغاز روند اجرا این واحدها نیز انجام شده است.

وی با اشره به اینکه مجموعه سازمان نظام مهندسی همکاری خوبی برای اجزای این طرح دارد،افزود: دستگاه‌های خدمات رسان همزمان با ساخت واحدهای مسکونی این شهرک، امور زیر بنایی و روبنایی را پیش ببرند.

یوسفیان تصریح کرد: خدمات زیر بنایی همچون انجات پروژه‌های آبرسانی، برق‌رسانی و گاز باید به موازات اجرای پروژه‌های مسکن در شهرک پرواز پیش برده شود.

به گزارش ایرنا، ۱۲۱ هزار نفر در استان به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، در سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی کرده‌اند که نزدیک به ۹۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار استان همدان، با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است. ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

نظر شما