شناسهٔ خبر: 67555544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰ مبلغ به بقاع متبرک استان بوشهر اعزام شد

بوشهر- ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز ماه محرم ۷۰ مبلغ با اجرایی شدن طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به بقاع متبرک این استان اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، " حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور " روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از اجرا طرح سوگواره بصیرت عاشورایی تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرا ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و صحیح نیت واقفان با موضوع عزاداری امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان بوشهر تا ۱۴ شهریور ماه پایان ماه صفر با حضور ۷۰ مبلغ اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر همچنین از آماده‌سازی برای استفاده از فضای بقاع متبرکه برای برگزاری مراسم بصیرت عاشورایی خبر داد.

اسماعیل پور اضافه کرد: در این راستا خیمه معرفت در بقاع شاخص برپا و ویژه برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورا حسینی و اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه، پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید

بقاع و قدمگاههای بوشهر به قطب مراکز فرهنگی تبدیل شده اند

۵۰ بقعه متبرکه شاخص استان بوشهر آماده میزبانی نماز عید فطر شدند

اینفوگرافیک/ هر شهرستان بوشهر چند موقوفه و بقعه متبرکه دارد؟

وی برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم را از دیگر برنامه‌ها دانست و عنوان کرد: تجمع بزرگ لبیک یا حسین علیه‌السلام، ویژه برنامه احلی من العسل، برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورا حسینی و شام غریبان از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه راه‌اندازی شده است، افزود: اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اقامه می‌شود.

اسماعیل پور افزود: تمام تمهیدات لازم پیش بینی شده تا مراسم سوگواری دهه نخست ماه محرم در بقاع متبرک، امام‌زادگان و دیگر مراکز دینی و مذهبی استان به شکلی باشکوه برگزار شود.

نظر شما