شناسهٔ خبر: 67551339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ویژه برنامه‌های سوگواری ماه محرم در ۸۶ امامزاده استان همدان آغاز شد

همدان-ایرنا- معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: ویژه برنامه‌های محرم با عنوان "سوگواره بصیرت عاشورایی" در ۸۶ امامزاده استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه در بقاع متبرکه شاخص استان کلید خورده است.

وی ادامه داد: فضا سازی محیطی بقاع و نصب پرچم و بنر، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان، برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص، برگزاری ویژه برنامه های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی پیش بینی شده است.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان از اعزام ۶۵ نفر از مُبلغان بومی و اعزامی برای تبلیغ به بقاع متبرکه خبر داد و افزود: طرح "شمیم حسینی" با هدف حمایت و مساعدت از هیات های مذهبی اجرا می شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم شام غریبان و شب شهادت امام سجاد(ع) و برنامه «احلی من العسل» ویژه برنامه نوجوانان حسینی از برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه است‌ افزود: همایش رهروان زینبی(‌س) ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم در بقاع متبرکه مجری سوگواره بصیرت عاشورایی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: خیمه های معرفت ویژه کودک و نوجوان، چند رسانه ای و مشاوره در بقاع متبرکه شاخص استان در ایام برگزاری بصیرت عاشورایی دایر است.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان، اقامه نماز ظهر عاشورا را از برنامه‌های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد و اظهار کرد: نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: راه‌اندازی پویش سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و درب منازل با عنوان هر منزل یک بیرق امام حسین(ع)، پویش سراسری هر خانه یک حسینیه و اجرای سنت حسنه روضه‌های خانگی با بهره‌گیری از ظرفیت مُبلغان اعزامی و روحانیون بومی در بصیرت عاشورایی امسال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه راه اندازی شده است،اظهار کرد: اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

نظر شما