شناسهٔ خبر: 67555456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح «۱۰۰۰ منبر و معروف» در ماه محرم راه‌اندازی می‌شود

رقیه نعل‌بندانی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تشریح برنامه‌های شاخص ستاد در هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: برای اولین بار در کشور و در مازندران طرح ۱۰۰۰ منبر و معروف در ماه محرم راه‌اندازی می‌شود و با این اقدام گفتمان جدیدی در حوزه امر به معروف راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

صبح امروز و به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، نشست خبری استانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با هدف معرفی برنامه‌های شاخص این هفته با شعار «نهضت حسینی؛ گفتمان زینبی» در اولین روز ماه محرم ۱۷ تیرماه برگزار شد.

از برنامه‌های شاخص ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این هفته، عطرافشانی و غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده ۱۰ شهید و ۲ جانباز امر به معروف و نهی از منکر، دیدار با مبلغان و علمای استان، احصا منکرات دستگاه اجرایی، گردهمایی مبلغان و مبلغات، هم‌اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر در شهرستان‌ها، همایش ویژه بانوان زینبی و برگزاری مسابقات کتابخوانی است.

حجت‌الاسلام مرتضی احمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در نشست خبری این ستاد با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر همیشه در قالب موضوع عفاف و حجاب نیست و وظایف گسترده‌تری در راستای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد، تصریح کرد: بخش آموزش شهروندان در عرصه‌های مختلف از جمله تکالیف ماست؛ بنابراین باید شهروند مطالبه‌گر تربیت کنیم تا خدمات درستی به مردم ارائه شود.

احمدی با اشاره به اینکه در مازندران شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۴۷ دستگاه تشکیل شده و با راه‌اندازی «نرم افزار مطالبه‌گری سو» پیگیر شکایات دستگاه‌های اجرایی است، خاطرنشان کرد: در طرح نظارت مردم بر دولت، شکایت با ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و رسیدگی با دستگاه قضایی است که در این راستا ۱۳۲ طرح شکایت از ابتدای سال جاری تاکنون به ثبت رسیده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از راه‌اندازی طرح «۱۰۰۰ منبر و معروف» در ماه محرم برای اولین بار در کشور و در مازندران خبر داد و این اقدام را سبب شکل‌گیری گفتمان جدیدی در این عرصه دانست و با اعلام اینکه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر ۱۹ دستگاه اجرایی عضو هستند، تصریح کرد: معتقدیم مطالبه گران افراد مسئولی هستند و به‌ویژه بانوان مطالبه‌گر باید در بستر فضای مجازی آموزش ببینند و با تشکیل تشکل‌های مردمی مجوز را دریافت و اقدام به فعالیت کنند.

به گفته وی، روزشمار هفته امر به معروف و نهی از منکر از ۱۷ تیر در جهت امر به معروف و نهی از منکر پوشش اسلامی، خانواده پایدار، جوانی جمعیت، جامعه پویا، نظارت همگانی، جامعه متعالی، صیانت از حقوق عامه، فساد ستیزی، آموزش عمومی، توانمندسازی، مردم محوری، تشکل‌سازی، قانون گرایی، حمایت از شهروند مسئول و آگاهی بخشی و بهبودی سرمایه تعریف شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه این ستاد در چارچوب قانون فعالیت می‌کند، افزود: در ۱۷ مرداد امسال به مناسبت روز خبرنگار، تشکل اصحاب رسانه به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر در مازندران راه‌اندازی می‌شود که طبق قانون از خبرنگاران حمایت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و دستورالعمل اجرایی آن در سال ۱۳۹۴ این ستاد با تغییر نام و با عنوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سه سطح مرکز، استان و شهرستان ادامه فعالیت داده‌است.

انتهای پیام

نظر شما