شناسهٔ خبر: 67551580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

تنش آبی ۲۳۰ روستای زنجان برطرف شد

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان گفت: تنش آبی ۲۳۰ روستای استان زنجان برطرف شد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی نادرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: با توجه به کاهش بارش نزولات آسمانی اظهار کرد: به‌همین‌منظور اجرای طرح مقابله با تنش آبی در استان زنجان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته طرح مقابله با تنش آبی در حال اجرا بود، اضافه کرد: مشکل تنش آبی ۲۳۰ روستا حل شد و آمار روستاهای دارای تنش در حدود ۱۱۵ مورد است.

نادرخانی در ادامه تعداد افراد زیر پوشش شبکه آب در شهرها و روستاهای استان زنجان را یک میلیون و ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و تصریح کرد: بیش از ۹۲ درصد روستاها از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: طول شبکه آب بیش از چهار هزار کیلومتر بود و طول خط انتقال نیز بیش از دو هزار کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: بیش از ۳۶۸ هزار نفر تحت پوشش شبکه آب‌وفاضلاب قرار دارند و آب‌رسانی شهری به ۲۱ شهر استان انجام شده است که هشت شهر استان شامل زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، کرسف، ماهنشان، دندی و آب‌بر دچار تنش آبی هستند.

وی در مورد برنامه‌های رفع تنش آبی عنوان کرد: ۱۶ حلقه آب اضطراری در سال ۱۴۰۱ حفر و در شهر زنجان ۱۰ حلقه و سایر شهرستان‌ها ۱۸ حلقه پیش‌بینی شده است که بیشتر آن‌ها در مدار بهره‌برداری قرار گرفتند و مشکلی نخواهیم داشت.

نادرخانی با اشاره به اینکه در سال آبی ۱۴۰۲–۱۴۰۳ کم‌ترین آب ورودی به سد تهم و کینه ورس را داشتیم، خاطرنشان کرد: سد تهم در حال حاضر ۱۹.۲ میلیون مترمکعب و سد کینه‌ورس ۴۰۸ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد.

نظر شما