شناسهٔ خبر: 68120130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

حجم بارش‌ها در زنجان به ۲۹۱ میلی متر رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: در سال‌جاری حجم بارش‌ها در استان زنجان ۲۹۱ میلی‌متر بوده است که نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

اکبر باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بارندگی در استان زنجان رخ داده است، در حالی که حجم بارش در مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ میلی‌متر بود.

وی وضعیت بارش‌های سال‌جاری را ۱.۸۸ درصد کمتر از سال آبی گذشته دانست و گفت: این مقدار بارندگی نسبت به درازمدت نیز پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در استان چهار سد از جمله تهم، کینه‌ورس، گلابر و تالوار در حال بهره‌برداری داریم، عنوان کرد: سال آبی اخیر ورودی آب به سد تهم ۸.۷ میلیون مکعب بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵.۴ میلیون متر مکعب آب وارد سد تهم شده است، تصریح کرد: حجم مخزن سد تهم ۸۴ میلیون مترمکعب است و اکنون در این سد ۱۸ میلیون مترمکعب آب وجود دارد که نشان می‌دهد ۲۱ درصد این مخزن پر است.

باقری ورودی بارندگی‌های امسال به سد گلابر را ۳.۲ میلیون مترمکعب و سال گذشته را ۵.۹ میلیون مترمکعب برشمرد و افزود: ۱۱۶ میلیون حجم مخزن این سد است که درصد پرشدگی سد گلابر برای سال‌جاری ۴۱ درصد و برای سال گذشته ۴۳ درصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سد کینه‌ورس تأمین‌کننده آب آشامیدنی بخشی از ابهر و خرمدره است، افزود: حدود شش میلیون مترمکعب آب شرب این دو شهر را تأمین می‌کند و ورودی این سد در سال‌جاری چهار میلیون مترمکعب و سال قبل ۴.۷ میلیون مترمکعب برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه از ۱۶ میلیون مترمکعب حجم مخزن سد کینه‌ورس در حال حاضر ۴.۱ میلیون مترمکعب آب دارد، ادامه داد: میزان پرشدگی این سد ۲۶ درصد است و این وضعیت نگران‌کننده است، البته در هیچ کجای استان مشکل تأمین آب آشامیدنی نداریم.

وی تصریح کرد: آب ورودی سال‌جاری به سد تالوار ۱۹ میلیون مترمکعب و سال گذشته ۴۳ میلیون مترمکعب بود که با توجه به حجم مخزن ۵۰۰ میلیون مترمکعبی این سد، درصد پرشدگی آن ۲۱ درصد است.

نظر شما