شناسهٔ خبر: 67549784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زائران گیلانی برای پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کنند

رشت - ایرنا - جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ستاد اربعین گیلان؛ محمد احمدی ادیب با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: ثبت نام از متقاضیان برای شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی همزمان با آغاز ماه محرم در سامانه سماح به نشانی http://samah.haj.ir آغاز شده‌است.

وی افزود: متقاضیان در گیلان برای شرکت در پیاده‌روی باشکوه و معنوی اربعین حسینی، حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و با انتخاب بسته‌های بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه برای دریافت خدمات لازم تحت پوشش قرار گیرند.

احمدی ادیب با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، توصیه‌های کنسولی و امنیتی، موارد آموزشی و مطالعه دقیق آنها بیان کرد: ثبت دقیق شماره تلفن همراه هر یک از زائران در اطلاع‌رسانی‌ مهم و ضروری، امور گمشدگان و ارتباط هم گروهی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: زائرانی که قصد عزیمت به صورت گروهی دارند نیز باید حتماً به صورت گروهی ثبت‌نام کنند؛ نامنویسی گروهی در اطلاع رسانی هم گروهی‌ها، امور گمشدگان و سایر موارد.بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای خروج از مرز به قصد زیارت اربعین باید گذرنامه معتبر در اختیار باشد افزود: متقاضیان فاقد گذرنامه معتبر باید برای دریافت روادید اقدام کنند، برخورداری از گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام، الزامی است و در صورت عدم اعتبار باید نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام شود.

جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان بیان کرد: علاقمندان در گیلان برای زیارت اربعین حسینی برای دریافت گذرنامه زیارتی می‌توانند به اداره گذرنامه مرکز استان و شهرستان‌های بندرانزلی، لاهیجان و آستارا مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: زائران قبل از شروع ثبت‌نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و نیز مرز خروجی و ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

امروز (یکشنبه) اولین روز ماه محرم است.

نظر شما