شناسهٔ خبر: 67583431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی ستاد اربعین گیلان خبر داد

آغاز ثبت‌نام متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین از فردا

جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان گفت: متقاضیان برای ثبت نام، از فردا ۱۷ تیر و آغاز ماه محرم، به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمد احمدی ادیب جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: متقاضیان شرکت در پیاده روی عظیم اربعین حسینی، از فردا ۱۷ تیر و با آغاز ماه محرم، برای ثبت نام به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir مراجعه کنند. 

وی با تأکید بر لزوم ثبت نام متقاضیان تشرف به کربلا در ایام اربعین از طریق سامانه سماح، افزود: گیلانیانی که قصد دارند برای شرکت در پیاده روی اربعین به کشور عراق سفر کنند حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و با انتخاب بسته‌های بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات ارائه شده به زائران قرار دهند. 

احمدی ادیب رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه‌های کنسولی و امنیتی، موارد آموزشی و مطالعه دقیق آنها را مورد تأکید قرار داد و گفت: ثبت دقیق شماره تلفن همراه هر یک از زائران در اطلاع رسانی‌های مهم و ضروری، امور گمشدگان و ارتباط هم گروهی‌ها بسیار اهمیت دارد. 

وی اضافه کرد: زائرانی که قصد دارند به صورت گروهی در این مراسم معنوی شرکت کنند باید به صورت گروهی هم ثبت‌نام کنند.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است، افزود: متقاضیانی که گذرنامه معتبر ندارند و یا مدت اعتبار گذرنامه آن‌ها به پایان رسیده، از هم اکنون برای دریافت آن اقدام کنند.

احمدی ادیب افزود: همچنین شهروندان برای دریافت گذرنامه‌های زیارتی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اداره گذرنامه مرکز استان و شهرستان‌های بندرانزلی، لاهیجان و آستارا مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران قبل از شروع ثبت نام، تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و مرز خروجی و ورودی خود را هم تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

نظر شما