شناسهٔ خبر: 67950960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقبال از پیرغلامان ۱۳ کشور جهان در کرمان+فیلم

کرمان - ایرنا - ورود پیرغلامان حسینی (ع) برای حضور در بیست و یکمین اجلاس بین المللی خود به میزبانی دیار کریمان که به حسین‌آباد ایران شهره است، هرچند از یکی، ۲ روز قبل آغاز شده اما مراسم نمادین استقبال صبح امروز (سه شنبه) با حضور مدیران عالی استان از طریق فرودگاه و راه‌آهن انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کرمان زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که هیات‌داری‌اش زبانزد و الگو بوده، امسال میزبان بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با حضور مهمانان ایرانی و نیز چند کشور جهان است.

مراسم افتتاح اجلاسیه پیرغلامان حسینی امروز نهم مرداد در گلزار شهدا برگزار می شود و قرار است پنجشنبه(۱۱ مرداد) با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان از دیگر استان ها و ۱۳ کشور جهان به پایان برسد.

این اجلاسیه با حمایت برخی شرکت ها و صنایع معدنی استان آغاز به کار کرده است.

صبح چهارشنبه ۱۰ مرداد و دومین روز از اجلاس، مراسم شعر آیینی در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان و عصر همان روز، روضه‌های خانگی در ۳۲ مکان مشخص با حضور پیرغلامان برگزار می‌شود.

همچنین همایش بانوان حسینی نیز عصر چهارشنبه در استانداری کرمان تدارک دیده شده و خادمان و پیرغلامان حسینی بعد از نماز مغرب و عشا در ۱۰ مرداد ماه در محل بیت‌الزهرا (س)- خانه سابق و موقوفه حاج قاسم سلیمانی- حضور می‌یابند.

صبح پنجشنبه ۱۱ مرداد و آخرین روز اجلاس، بازدید از اماکن تاریخی کرمان برای مهمانان پیش‌بینی شده و مراسم اختتامیه در محل حسینیه ثارالله بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

نظر شما