شناسهٔ خبر: 67549628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴| مرحله یک چهارم نهایی؛

خوش شانس همچون انگلیس/ هلند از مسیر ترکیه به نیمه‌نهایی رسید

آخرین روز از رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ با صعود انگلیس و هلند به نیمه‌نهایی همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین روز از رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو با انجام دو دیدار برگزار شد که در پایان هلند و انگلیس با پیروزی برابر رقبای خود به نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

انگلیس ۱ (۵) _ سوئیس ۱ (۳)

در نخستین دیدار روز دوم از رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم انگلیس و سوئیس برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند.

شاگردان ساوت گیت همچون جدال‌های گذشته خود این بازی را آرام و با حالتی دفاعی آغاز کردند و به همین دلیل سوئیس نیز مجبور بود نمایشی آرام را از خود ارائه دهد.

این مسابقه تا ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه نخست موقعیت جدی را به خود ندید، اما در این دقیقه برخورد کین و شار در محوطه جریمه سوئیس صحنه حساس داوری را ایجاد کرد، اما برخلاف بازیکنان انگلیس داور مسابقه اعتقاد به خطای پنالتی نداشت.

در دقیقه ۱۶ ماینو قصد داشت با یک شوت از راه دور دروازه حریف را باز کند، اما ضربه این بازیکن توسط مدافعان حریف برگشت داده شد.

دقایقی بعد نوبت به سوئیس رسید که دروازه رقیب خود را تهدید کند که البته شوت از راه دور امبولو به مدافعان حریف برخورد کرد.

به طور کلی نیمه نخست بدون موقعیت ویژه‌ای دنبال شد و هر دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم شاهد بازی متفاوت‌تری از سوی هیچ‌کدام از دو تیم نبودیم و با وجود اینکه بیش از نیمی از وقت‌های ۴۵ دقیقه دوم مسابقه گذشته بود انگلیس و سوئیس موقعیت حمله‌ای را ایجاد نکردند.

در دقیقه ۷۵ امبولو طلسم این بازی کسل‌کننده را شکست و با یک ضربه آرام نخستین گل مسابقه را به ثمر رساند.

طولی نکشید که سه‌شیرها تلاش خود را برای جبران گل خورده به کار گرفتند و در دقیقه ۸۰ ساکا با یک شوت از راه دور انگلیس را به گل تساوی رساند.

پس از این دو گل بار دیگر شاهد بازی آرام بودیم و در نهایت جدال دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا تکلیف تیم صعودکننده در ضربات پنالتی مشخص شود.

در ضیافت پنالتی‌ها نیز سه شیرها با نتیجه پنج بر سه از سد حریف خود گذشتند.

خوش شانس مثل انگلیس/  هلند از مسیر ترکیه به نیمه‌نهایی رسید

هلند ۲ _ ترکیه ۱

این تقابل با برتری هلند آغاز شد و شاگردان کومان از همان سوت شروع مسابقه موقعیت حمله‌ای را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند.

نخستین موقعیت خطرناک لاله‌های نارنجی روی دروازه ترکیه در دقیقه یک توسط دپای ایجاد شد، اما توپ این بازیکن راه به چارچوب دروازه ترکیه نداشت.

بازی پایاپای و هجومی دنبال می‌شد و در دقیقه ۱۰ اوزجان با یک شوت از راه دور دروازه حریف را تهدید کرد، اما این موقعیت برای ترکیه بدون نتیجه باقی ماند.

پس از این دو موقعیت هر دو تیم بازی آرامی را از خود به نمایش گذاشتند تا اینکه در دقیقه ۳۵ آکایدین برای ترکیه موفق به گلزنی شد.

پس از به ثمر رسیدن گل نخست مسابقه هلند برای جبران نتیجه تلاش خود را به کار گرفت و در دقیقه ۳۹ خاکپو در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان ترکیه ناکام ماند.

در نهایت نیمه نخست این تقابل با برتری یک بر صفر شاگردان مونتلا به پایان رسید.

در نیمه دوم هلند بار دیگر کار خود را هجومی آغاز کرد و ممفیس دپای در دقیقه ۵۰ فرصت گلزنی برای لاله‌های نارنجی را پیدا کرد، اما بی‌دقتی در ضربه نهایی موجب شد این موقعیت برای شاگردان کومان بدون نتیجه باقی بماند.

دقایقی بعد همین بازیکن بار دیگر یک موقعیت خوب را برای هلند از دست داد درست جایی که دامفریز با حرکت انفرادی خود ممفیس دپای را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما توپ این بازیکن راه به چارچوب دروازه ترکیه نداشت‌.

در دقیقه ۷۰ دی‌فرای گل تساوی هلند را به ثمر رساند تا جدال دو تیم مهیج‌تر دنبال شود و طولی نکشید که مرت مولدور در دقیقه ۷۶ با گل به خودی موجب شد شاگردان کومان از ترکیه پیش بیفتند.

در نهایت دیدار دو تیم با نتیجه دو بر یک به سود هلند به پایان رسید.

خوش شانس مثل انگلیس/  هلند از مسیر ترکیه به نیمه‌نهایی رسید

نظر شما