شناسهٔ خبر: 67547267 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پرهیجان و تماشایی در برلین

هلند ۲-۱ ترکیه: میزبان دوم هم حذف شد

هلند با کامبک مقابل ترکیه در ۲۰ دقیقه پایانی بازی، به پیروزی ۲-۱ رسید و به مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۴، هلند و ترکیه در برلین به مصاف همدیگر رفتند و در حالی‌که نیمه اول با برتری شاگردان وینچنزو مونتلا به پایان رسید اما نارنجی‌پوشان در ۲۰ دقیقه پایانی به بازی برگشتند و با دو گل صعودشان به مرحله نیمه‌نهایی را قطعی کردند.

ویدئو: 346967

بازی با عملکرد نسبتاً مشابه دو تیم آغاز شد و هر کدام از آنها با نمایشی هجومی در پی زدن گل اول بودند. در دقیقه ۷ شوت دیپای از پشت محوطه بلاک شد و در مقابل دروازه به خاکپو رسید اما او نتوانست ضربه‌اش را به خوبی بزند و موقعیت از دست رفت.

در دقیقه ۱۱ ضربه خطرناک آزکان با اختلاف نه‌چندان کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

۱۰ دقیقه بعد چالهان‌اغلو در مقابل دروازه به توپ رسید اما ضربه‌اش توسط فن‌دایک دفع شد.

لحظاتی بعد نیز ترکیه صاحب یک موقعیت دیگر شد اما ضربه والی بارداکچی با اختلاف کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه ۳۵ اما مقاومت هلند فرو ریخت و ترکیه بالاخره به گل رسید. روی سانتر دقیقی از آردا گولر، سامت آکایدین با ضربه سر بازی را ۱-۰ کرد.

2051279

در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول بازی در میانه میدان دنبال شد و دو تیم با نتیجه ۱-۰ به رختکن رفتند.

در نیمه دوم هلند بازی را در دست گرفت و برای زدن گل مساوی تلاش کرد. در دقیقه ۵۴ ضربه سر خطرناک ووت وخهورست با برخورد به آکایدین دفع شد.

چند دقیقه بعد شوت دیپای از پشت محوطه راهی به دروازه نداشت و راهی اوت شد.

در دقیقه ۶۷ ییلدیز در اولین موقعیت ترکیه در نیمه دوم به توپ رسید اما شوتش از پشت محوطه جریمه را دروازه‌بان دفع کرد.

در دقیقه ۷۰ بالاخره تلاش‌های هلند جواب داد و بازی مساوی شد. روی سانتری عالی از ممفیس دیپای، استفان دی‌فرای با ضربه سر دروازه گونوک را باز کرد.

2051276

نارنجی‌پوشان شش دقیقه بعد نیز توانستند به گل دوم برسند. روی حمله‌ای پرسرعت، دامفریز در سمت راست صاحب توپ شد و ارسالش به مقابل دروازه با اشتباه مولدور، وارد دروازه شد تا بازی ۲-۱ شود.

2051277

در دقایق پایانی بازی ترکیه تمام تلاشش را برای فرار از شکست به کار گرفت. در دقیقه ۸۵ ضربه یوکوشلو می‌رفت که وارد دروازه شود اما فن د فن توپ را دفع کرد و در ادامه ضربه دوم نیز توسط دی‌فرای منحرف شد.

در دقیقه ۲+۹۰ هم ترکیه می‌توانست به گل برسد اما ضربه سر محکم توسون را فربروخن به شکلی شگفت‌انگیز دفع کرد تا برتری هلند باقی بماند.

در نهایت پس از چند دقیقه، تلاش‌های ترکیه با ناکامی به اتمام رسید و داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد تا این هلند باشد که با برتری ۲-۱، در مرحله نیمه‌نهایی حریف انگلیس شود.

هلند: وربروخن، دفری، فن‌دایک، دومفریس، آکه، ریندرز، سیمونز، شوتن، برخواین، خاکپو و دپای

ترکیه: گونوک، آکایدین، چالهان‌اوغلو، بارداکچی، اوزکان، گولر، مولدور، ییلدیز، کادی‌اوغلو، ییلماز و آیهان

شرح گل:

ترکیه ۱-۰ هلند (آکایدین دقیقه ۳۵): ارسال کرنر توسط هاکان با دخالت مدافعان هلند همراه شد و توپ آردا گولر رسید که سانتر این بازیکن امنیت آسمان محبت جریمه هلند را به خطر انداخت و آکایدین با ضربه سر خود گل اول بازی را به ثمر رساند.

ویدئو: 346962

هلند ۱-۱ ترکیه (استفان دی‌فرای دقیقه ۷۰): کرنر ارسال شده با پرواز استفان دی فرای همراه شد و مدافع پیش ساخته هلندی موفق شد بالاتر از همه با ضربه سر خود گل تساوی بازی را به ثمر برساند.

ویدئو: 346964

هلند ۲-۱ ترکیه (گل به خودی "مرت مولدور" دقیقه ۷۵): پاس عرضی دامفریز در نقطه کور مدافعان ترکیه زیر پای گاکپو قرار گرفت و این بازیکن با پای راست خود گل دوم هلند را وارد دروازه ترکیه کرد که البته مشخص شد این گل به واسطه برخورد توپ به پای مدافع ترکیه به ثمر رسیده.

ویدئو: 346965

اخطار: 

هلند: ژاوی سیمونز (۲۹) - ناتان آکه (54) - ویرجیل فن دایک (64)

ترکیه: توسون (3+90)

دقایق حساس:

دقیقه ۱: دپای به سمت محوطه جریمه ترکیه هجوم برد اما ضربه خوبی به توپ نزد.

دقیقه ۱۰: ضربه از راه دور اوزجان با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹: گاکپو علی رغم تک به تک شدن با دروازه‌بان ترکیه ضربه خوبی به توپ نزد.

دقیقه ۴۶: با شروع نیمه دوم هلند به دنبال این خواهد بود که هرچه زودتر به گل تساوی برسد.

دقیقه ۵۰: سانتر بلند فن دایک روی سر وخهورست فرود آمد و او به خوبی دپای را صاحب موقعیت کرد اما ممفیس تعادل خودش را در هنگام زدن ضربه نهایی از دست داد.

دقیقه ۵۵: شوت مستقیم آردا گولر از پشت ضربه ایستگاهی به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲: برنامه‌ریزی خوب هلندی‌ها باعث شد که نارنجی پوشان به محوطه جریمه ترکیه برسند اما بی‌ دقتی دپای روی حرکت فوق العاده دامفریز ثمری نداشت.

دقیقه ۶۴: ضربه کاشته هاکان توسط مدافعان هلند برگشت داده شد اما توپ به کنان رسید و شوت ییلدیز از پشت محوطه جریمه توسط فروبروخن با یک دست مهار شد.

دقیقه ۶۹: دپای و دامفریز توپ را به محوطه جریمه ترکیه رساندند ولی مدافعان ترکیه توپ را برگشت دادند؛ با این حال در موج دوم حمله ژاوی سیمونز توپ را در قوس محوطه جریمه کنترل کرد و به گاکپو رساند اما دروازه‌بان ترکیه به خوبی این توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۴: حرکت عمقی ممفیس دپای با ضربه بد او همراه شد و توپ بیرون رفت.

نظر شما