شناسهٔ خبر: 67547081 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سه‌شیرها باز هم شیر شدند/ ۲ گام تا بازگشت جام به خانه!

پس از تساوی ۱-۱ در ۱۲۰ دقیقه، انگلیس مقابل سوئیس در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ در ضربات پنالتی پیروز شد و به نیمه‌نهایی رسید.

صاحب‌خبر -

ورزشگاه دوسلدورف آرنا میزبان سومین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ بود، دیداری بین انگلیس و سوئیس که پس از تساوی ۱-۱، با برتری ۵-۳ سه‌شیرها در ضربات پنالتی و صعود این تیم به نیمه‌نهایی همراه شد.

سه‌شیرها با مالکیت توپ و بیشتر وضعیت بهتری در نیمه نخست داشتند، اما از موقعیت‌های‌شان نتیجه‌ای نگرفتند. از طرفی سوئیس هم ضرباتی داشت که مثل انگلیسی‌ها در چارچوب نبودند. نیمه نخست بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.

نیمه دوم این بازی هم مثل نیمه اول محتاط بود و تیم‌ها بیشتر برای گل نخوردن تلاش می‌کردند، تا گل زدن! در حالی که تصور می‌شد با ادامه این روند گل نبینیم، به یک‌باره سوئیس حریفش را غافلگیر کرد. ارسال دان اندویه در دقیقه ۷۵ به بریل امبولو رسید و این بازیکن گلزنی کرد. اما فقط ۵ دقیقه زمان برای سه‌شیرها کافی بود تا این گل را جبران کنند. شوت تماشایی بوکایو ساکا در دقیقه ۸۰ به قعر دروازه یان سومر رفت تا در ۹۰ دقیقه دو تیم به تساوی ۱-۱ برسند.

شوت زیبای دکلان رایس در دقیقه ۹۵ تنها موقعیت خوب انگلیس در نیمه نخست وقت‌های اضافه بود که یان سومر آن را مهار کرد. نیمه دوم وقت‌های اضافه هم دو تیم موفق به گشودن دروازه یکدیگر نشدند. مهم‌ترین فرصت ضربه کرنر ژردان شکیری بود که در دقیقه ۱۱۷ مستقیم به تیر دروازه برخورد کرد. ضمن این که شوت محکم زیکی آمدونی در دقیقه ۱۱۹ را هم جردن پیکفورد برگشت داد.

در ضربات پنالتی انگلیس ۵-۳ پیروز شد تا راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. کول پالمر، جود بلینگام، بوکایو ساکا، ایوان تونی و ترنت الکساندر آرنولد همه ضربات انگلیس را تبدیل به گل کردند. فابین شار، ژردان شکیری و زکی آمدونی برای سوئیس گل زدند و ضربه مانوئل آکانجی هدر رفت.

نظر شما