شناسهٔ خبر: 67547221 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛

صعود انگلیس به نیمه‌نهایی در ضیافت پنالتی‌ها/ ترمز شگفتی‌سازی سوئیس کشیده شد

ایرنا

تیم فوتبال انگلیس با پیروزی برابر سوئیس به مرحله نیمه‎‌نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا، تیم‌های انگلیس و سوئیس از ساعت ۱۹:۳۰ در وررشگاه مرکور اسپیل شهر دوسلدروف به مصاف هم رفتند.

دو تیم در شرایطی روبرو هم قرار گرفتند که انگلیس با برتری برابر اسلواکی و سوئیس با پیروزی مقابل ایتالیا در مرحله یک‌هشتم نهایی، راهی جمع ۸ تیم برتر پایانی یورو شده بودند و در بازی امشب به دنبال صعود به نیمه‌نهایی بودند.

دنیله اورساتو ایتالیایی در حالی سوت شروع مسابقه را زد که سه‌شیرها نسبت به بازی‌های قبلی رو به جلوتر و روان‌تر بازی می‌کردند، هر چند در طرف مقابل سوئیسی‌ها با توجه به شگفتی‌سازی مرحله قبل و حذف لاجوردی‌ها، با یک دفاع فشرده اجازه خلق موقعیت جدی را روی دروازه یان زومر نمی‌دادند.

بازی آرام دو تیم سبب شد تا نیمه اول با کمترین موقعیت جدی گلزنی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم هم همان بازی بدون موقعیت ادامه پیدا کرد تا دروازه‌بانان دو تیم در حال تجربه کردن روز بی‌دردسری باشند، به خصوص که با گذشت دو سوم از زمان مسابقه، حتی یک شوت داخل چارچوب هم از سوی دو تیم زده نشد.

صعود انگلیس به نیمه‌نهایی در ضیافت پنالتی‌ها/ ترمز شگفتی‌سازی سوئیس کشیده شد

در ادامه اما این سوئیس بود که روی یک غافلگیری به گل رسید تا یخ مسابقه را بشکند. در دقیقه ۷۵، پاس عرضی فابیان ریدر در شش قدم با اشتباه مدافعان انگلیس به بریل امبولو رسید و این بازیکن هم با یک ضربه مطمئن دروازه انگلیس را باز کرد تا سوئیس در عین ناباوری یک بر صفر پیش باشد.

فشار انگلیس برای جبران گل خورده در ادامه بیشتر شد و یوکیان ساکا در دقیقه ۸۰ با یک شوت زمینی و دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه سوئیس را باز کرد تا نتیجه یک - یک شود.

صعود انگلیس به نیمه‌نهایی در ضیافت پنالتی‌ها/ ترمز شگفتی‌سازی سوئیس کشیده شد

تا پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم برای زدن گل دوم بی‌نتیجه ماند تا انگلیس و سوئیس با تساوی یک - یک در وقت‌های قانونی به کارشان پایان دهند و کار برای تعیین تیم برنده به دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه هم توپی از خط دروازه‌ه عبور نکرد تا ضربات پنالتی، تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی را مشخص کند.

در ضربات پنالتی انگلیس با درخشش پیکفورد توانست با نتیجه ۵ بر ۳ و در مجموع با نتیجه ۶ بر ۴ سوئیس را شکست دهد و به نیمه‌نهایی یورو صعود کند.

صعود انگلیس به نیمه‌نهایی در ضیافت پنالتی‌ها/ ترمز شگفتی‌سازی سوئیس کشیده شد

در دیگر بازی امشب هم تیم‌های هلند و ترکیه با هم روبه‌رو می‌شوند و برنده این مسابقه چهارشنبه ۲۰ تیر در نیمه‌نهایی به مصاف انگلیس خواهد رفت.

ترکیب اولیه انگلیس:

جردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، ازری کنسا، کایران تریپیه، کوبی مینو، دکلان رایس، بوکایو ساکا، جود بلینگام، فیل فودن و هری کین

سرمربی: گرت ساوت‌گیت

ترکیب اولیه سوئیس:

یان زومر، ریکاردو رودریگز، مانوئل آکانجی‌، فابیان شار، میشل ابیشر، گرانیت ژاکا، رمو فرویلر، فابیان ریدر، روبن وارگاس و بریل امبولو

سرمربی: مورات یاکین

نظر شما