شناسهٔ خبر: 67549541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجاهدت زنده یاد "حسن مرادی" به عنوان خبرنگار دفاع مقدس ماندگار است

خرم‌آباد - ایرنا - ابوطالب شفقت استاندار لرستان در پیامی ضمن تسلیت شهادت زنده‌یاد «حسن مرادی»، جانباز و پیشکسوت عرصه خبر و رسانه استان گفت: مجاهدت وی به عنوان خبرنگار دفاع مقدس ماندگار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان در این پیام آمده است: خبر شهادت جانباز سرافراز زنده‌یاد «حسن مرادی» روزنامه‌نگار پیشکسوتی که سال‌های بسیاری از عمر خود را در نشریات و روزنامه‌های مختلف ازجمله کیهان و جمهوری اسلامی خدمت کرده بود، موجب تالم شد.

این پیام می‌افزاید: فعالیت و شجاعت خبرنگاران دفاع مقدس تکرار نشدنی و گنجینه‌ای ارزشمند است که زنده‌یاد مرادی توانست به عنوان عکاس و خبرنگار در عملیات‌های زیادی طی دوران هشت سال دفاع مقدس تصاویر ماندگاری از رشادت رزمندگان را ثبت و ضبط کند و افتخار همرزمی با سردار دلها حاج قاسم را برای خود رقم بزند.

این پیام اضافه می‌کند: بی شک مجاهدت و تلاش برجسته این شهید عزیز در عرصه دفاع مقدس و رسانه استان هیچگاه از ذهن و قلب مردم پاک نخواهد شد.

شفقت در این پیام می‌افزاید: اینجانب این واقعه را که قرین با ماه محرم اتفاق افتاد به خانواده‌ محترم ایشان، اصحاب رسانه و عموم مردم استان لرستان تسلیت عرض نموده و قطعا آن عزیز در بهشت رضوان با هم‌رزمان شهیدش همنشین است.

به گزارش ایرنا حسن مرادی اهل خرم آباد و خبرنگار جبهه های حق علیه باطل بود که اوایل جوانی و با شروع جنگ تحمیلی علیه ملت ایران در جبهه حاضر شد و در عرصه اطلاع رسانی و خبرهای جنگ فعالیت کرد، او پیش از این کار رسانه ای خود را با عکاسی در دوران انقلاب و همکاری با روزنامه کیهان و سرپرستی روزنامه جمهوری اسلامی آغاز کرده بود.

مرادی در بسیاری از عملیات های جنگ از جمله فتح المبین، کربلای ۵ و فاو حضور داشت و پس از پنج سال حضور در جبهه بر اثر مواجهه با سلاح های شیمیایی به عنوان جانبازی نایل شد.

مرادی بیش از پنج هزار عکس و هفت هزار فیلم را از رشادت های رزمندگان در زمان جنگ برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه کرد.

او از سال ۱۳۶۱ به عنوان سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در استان منصوب شد و همچنان در این سمت حضور داشت و مدتی بود به دلیل مشکلات و دردهای شیمیایی زمان جنگ در بستر بیماری بود.

نظر شما