شناسهٔ خبر: 67549541 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مجاهدت زنده یاد "حسن مرادی" به عنوان خبرنگار دفاع مقدس ماندگار است

خرم‌آباد - ایرنا - ابوطالب شفقت استاندار لرستان در پیامی ضمن تسلیت شهادت زنده‌یاد «حسن مرادی»، جانباز و پیشکسوت عرصه خبر و رسانه استان گفت: مجاهدت وی به عنوان خبرنگار دفاع مقدس ماندگار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان در این پیام آمده است: خبر شهادت جانباز سرافراز زنده‌یاد «حسن مرادی» روزنامه‌نگار پیشکسوتی که سال‌های بسیاری از عمر خود را در نشریات و روزنامه‌های مختلف ازجمله کیهان و جمهوری اسلامی خدمت کرده بود، موجب تالم شد.

این پیام می‌افزاید: فعالیت و شجاعت خبرنگاران دفاع مقدس تکرار نشدنی و گنجینه‌ای ارزشمند است که زنده‌یاد مرادی توانست به عنوان عکاس و خبرنگار در عملیات‌های زیادی طی دوران هشت سال دفاع مقدس تصاویر ماندگاری از رشادت رزمندگان را ثبت و ضبط کند و افتخار همرزمی با سردار دلها حاج قاسم را برای خود رقم بزند.

این پیام اضافه می‌کند: بی شک مجاهدت و تلاش برجسته این شهید عزیز در عرصه دفاع مقدس و رسانه استان هیچگاه از ذهن و قلب مردم پاک نخواهد شد.

شفقت در این پیام می‌افزاید: اینجانب این واقعه را که قرین با ماه محرم اتفاق افتاد به خانواده‌ محترم ایشان، اصحاب رسانه و عموم مردم استان لرستان تسلیت عرض نموده و قطعا آن عزیز در بهشت رضوان با هم‌رزمان شهیدش همنشین است.

به گزارش ایرنا حسن مرادی اهل خرم آباد و خبرنگار جبهه های حق علیه باطل بود که اوایل جوانی و با شروع جنگ تحمیلی علیه ملت ایران در جبهه حاضر شد و در عرصه اطلاع رسانی و خبرهای جنگ فعالیت کرد، او پیش از این کار رسانه ای خود را با عکاسی در دوران انقلاب و همکاری با روزنامه کیهان و سرپرستی روزنامه جمهوری اسلامی آغاز کرده بود.

مرادی در بسیاری از عملیات های جنگ از جمله فتح المبین، کربلای ۵ و فاو حضور داشت و بیش از پنج هزار قطعه عکس و هفت هزار فیلم را از رشادت های رزمندگان در زمان جنگ برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه کرد و پس از پنج سال حضور در جبهه بر اثر مواجهه با سلاح های شیمیایی به عنوان جانبازی نایل شد.

او از سال ۱۳۶۱ به عنوان سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در استان منصوب شد و همچنان در این سمت حضور داشت و مدتی بود به دلیل مشکلات و دردهای شیمیایی زمان جنگ در بستر بیماری بود.

مرادی ۱۶ تیرماه پس از چندین ماه کسالت و تحمل درد و رنج ناشی از عارضه شیمیایی، دعوت حق را لبیک گفت.