شناسهٔ خبر: 67546158 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پزشکیان در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل:

امروز سرآغاز عمل به تعهدات است

رئیس‌جمهور منتخب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ضمن قدردانی از وسعت نظر و گره‌گشایی مقام معظم رهبری در انتخابات که عرصه را برای مشارکت، رقابت، سلامت و نقش‌آفرینی بیشتر شهروندان و جریان‌های سیاسی گشودند، گفت: امروز سرآغاز فصل التزام حکومت برای بازگشت به مطالبات مردم و عمل کردن به تعهدات است.

صاحب‌خبر -

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب

به گزارش خبرنگار ایکنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز، 16 تیرماه در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) که در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد،  گفت: برادران و خواهران، بنده از همه شما با تمام وجود تشکر می‌کنم. لطف کردید حضور پیدا کردید، شور و شوق آفریدید و ما را شرمنده خود کردید.

وی افزود: من در این انتخابات وعده دروغ ندادم و حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن عمل کنم و سپس مشخص شود، دروغ است. نباید وعده داد و به آن عمل نکرد، این بزرگ‌ترین اشکال ما است. 

رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به برگزاری فرایند آرام، امن و مطمئن انتخابات و شمارش آرا، اظهار کرد: از مقام معظم رهبری برای هدایت‌های ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم چرا که اگر هدایت‌های داهیانه ایشان نبود، قطعاً امروز شاهد برگزاری این انتخابات امن نبودیم.

پزشکیان ضمن تسلیت آستانه ماه محرم، به فلسفه عاشورا اشاره‌ای گذرا کرد و افزود: یکی از علل اصلی عاشورا این بود که عده‌ای وعده دادند امام حسین(ع) به کربلا بیاید و هنگامی که ایشان به کربلا رفتند، همه به حرف و امضایشان پشت کردند و و به وعده خود عمل نکردند و این بدعهدی منجر به شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران ایشان شد. وفای به عهد یکی از درس‌های عاشورا به ما است که هنوز پس از 1400 سال اینگونه این خون‌ها همچنان جریان دارد.

نهمین رئیسجمهور کشورمان سپس به قرائت بیانیه پرداخت و گفت: ملت عزیز و آگاه ایران، پیروزیتان مبارک باد. کار را تمام کردید و گام بلند در مرحله دوم انتخابات را شما برداشتید. فرصتی برای ایران آفریدید و امید و نشاط را به فضای نارضایتی، آزردگی و دلمردگی جامعه بازگردانید. از شما سپاسگزارم.

پزشکیان تأکید کرد: در خلق این امید و رأی معنادار به تحول و اصلاح همه شمایی که به راه و رویکرد من یا نامزد رقیب، رأی دادید، یا در این انتخابات نیامدید، برای من برابرید. آزمون بزرگ‌تری پیش روی ما است؛ آزمون عبور ایران از چالش، بحران‌ها و تنگناهای پیش رو، آزمون کاستن از نگرانی‌های متعدد مردم برای داشتن یک زندگی بهتر. قدردان وسعت نظر و گره‌گشای مقام معظم رهبری هستم که در این انتخابات عرصه را برای مشارکت، رقابت و سلامت و نقش‌آفرینی بیشتر شهروندان و جریان‌های سیاسی گشودند. 

وی بیان کرد: در این عرصه مراجع و عالمان دین، اندیشمندان و دانشمندان، استادان، دانشجویان، معلمان و فرهنگیان، اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه، پزشکان، پرستاران، زنان، روستاییان، کارگران، کارمندان، ایثارگران، خانواده معظم شهدا، اصناف و بازریان و کارآفرینان، ایرانیان دور از وطن، پیروان ادیان و مذاهب، بازنشستگان و سالمندان بودند که همه جا را میدان گفت‌وگو، نقد و بازاندیشی برای ایران کردند. حاصل تمام این تلاش‌ها رسیدن به فصلی نو برای خدمت به ایران شد. فصلی که در آن نقش شخصیت‌های دلسوز ملی و حضور جریان‌های سیاسی و تشکل‌های مدنی تأثیرگذار شد. 

پزشکیان ادامه داد: فصلی که بدنه علمی، کارشناسی و تخصصی کشور به زبان آمد و نشان داد وضعیت خطیر است اما می‌توان با تفاهم و اجماع و امید بسیاری از تهدیدات پیشرو را دور کرد و فرصت‌هایی را برای پاسخگویی به مطالبه شما کشف کرد و به وجود آورد. 

رئیس جمهور منتخب مردم اظهار کرد: امروز سرآغاز آن فصل نو و ماندن شما در صحنه است. فصل التزام حکومت در بازگشت به مطالبات شما و فصل عمل کردن به تعهدات است. من به دستور خداوند متعهد هستم «وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْئُولًا».

وی بیان کرد: من رأی شما را طوقی سنگین بر گردن خود می‌دانم و تعهد می‌دهم همچنان گوش شنوایی برای سخنان شما و صدای بی صدایان و طردشدگان باشم و به فرمایش حضرت علی(ع) از گفتن سخن حق یا مشورت دادن عادلانه خودداری نکنید زیرا خود را بالاتر از اینکه خطا کنم، نمی‌دانم و از اشتباه کاری ایمن نیستم. کار دولت منتخب در این شرایط خطیر دشوار است، مگر اینکه لطف خداوند و همت حضور شما چاره ساز شود. 

پزشکیان ادامه داد: من از این پس به دنبال پیشبرد گفت‌و‌گو، همگرایی، وفاق ملی در حکومت برای بازگشت مردم و احترام به مسائل جامعه در تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواهم بود. سخن امام خمینی(ره) را راهنمای عمل خود می‌کنم که ما همه باهم باشیم، مملکت از خودتان است، همه بچه این مملکت هستید، پس چرا یکی به آن طرف می‌کشد و یکی به این طرف؟ 

وی با اشاره به ضرورت تفاهم و همکاری تمام ارکان حاکمیت، مجلس و قوه قضائیه در جهت رسیدن به اهداف، گفت: امیدوارم مجلس محترم با همراهی با رأی اکثریت مردم، خود را برای همکاری مؤثر با دولت در مسیر عبور کشور از مسیر بحران‌ها آماده کند.  

رئیس جمهور منتخب مردم ادامه داد: من به رقیب خود، آقای دکتر جلیلی، احترام می‌گذارم و به همه رأی‌دهندگان به ایشان می‌‌گویم رقابت به پایان رسید. زمان رقابت برای ایران آمد، بیاید دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد. من به همه آن‌ها که در این انتخابات نیامدند می‌گویم موعد دیدن شما و حرف‌های شما است. من نیامدم که خواست و اراده شما را در حد رفع رنج‌های امروز مردم محدود کنم من آمدم تا در راه بازگشت دولت منتخب به آرمان‌های منتخب و عهدهای فراموش‌شده تلاش کنم. 

پزشکیان در پایان ضمن عهد با امام راحل و شهیدان، گفت: راه امام(ره) و راه شهیدان را همچنان ادامه می‌دهم و نگذاریم این مسیر از راه شهیدان و راه صادقانه درستکاران، منحرف شود. ما خاک پای همه ایرانیان هستیم. ما نوکر مردم ایران هستیم و آماده‌ایم تا خدمتگزار شما مردم عزیز کشور باشیم. از همه شما متشکرم.

گزارش از سمیرا انصاری

انتهای پیام

نظر شما