شناسهٔ خبر: 67545661 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

پزشکیان: با امام شهیدان پیمان می‌بندم که راه ایشان و شهیدان را ادامه دهم

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب در جمع فعالین ستادی خود گفت: با امام شهیدان پیمان می‌بندم که راه ایشان و شهیدان را ادامه دهم.

صاحب‌خبر -

آیین تقدیر از حضور مردم در انتخابات و تقدیر از فعالین ستاد مسعود پزشکیان منتخب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز با حضور مسعود پزشکیان در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

وی گفت: من در این انتخابات وعده دروغ ندادم و حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن حرف عمل کنم و بعد مشخص شود که دروغ بوده است؛ چراکه عمری است از ابتدای انقلاب، می‌آییم و وعده می‌دهیم و پشت سر به آن وعده‌ها عمل نمی‌کنیم و این بزرگترین اشکال ما در قبال مردم است.

پزشکیان افزود: روند انتخابات به‌طور آرام انجام شد و نهایتا رای‌ها درست خوانده شد و بابت این کار اول از همه باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم.

رئیس‌جمهور منتخب ایران بیان کرد: فلسفه عاشورا و یکی از علل اصلی عاشورا این بود که یک عده وعده دادند که امام حسین بیایند و وقتی ایشان رفت به او پشت کردند و به حرف و امضا خود پایبند نبودند و به وعده خود عمل نکردند و عاشورا خلق شد و اکنون هزاروچهارصد سال است که آن خون هم‌چنان جریان دارد.

پزشکیان ادامه داد: ملت آگاه و عزیز ایران پیروزیتان مبارک باد؛ کار را تمام کردید و گامی بلند در مرحله دوم انتخابات برداشتید و فرصتی برای ایران آفریدید و امید و نشاط را به فضای نارضایتی و آزردگی و دلمردگی جامعه بازگرداندید.

وی بیان کرد: همه مردمی که در خلق این امید و این رای معنادار به تحول و اصلاح به راه و رویکرد، به من یا نامزد رقیب رای دادید یا در این انتخابات نیامدید برای من برابر هستید؛ اما آزمون بزرگتری پیش روی ما است و آن آزمون عبور ایران از تنگناها و بحران‌های پیش رو و آزمون کاستن از نگرانی‌های متعدد و متفاوت مردم برای داشتن یک زندگی بهتر است.

رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: من قدردان وسعت نظر و گره‌گشایی مقام معظم رهبری هستم که در این انتخابات عرصه را برای رقابت و مشارکت و سلامت و نقش‌آفرینی بیشتر همه و جریانات سیاسی گشودند. 

پزشکیان افزود: در این عرصه مراجع و عالمان دین و اندیشمندان و دانشمندان و همه مردم و قشرهای مختلف بودند که همه جا را میدان گفت‌وگو و نقد و بازاندیشی برای ایران کردند و حاصل این تلاش‌ها رسیدن به فصلی نو برای خدمت به ایران شد که در آن، نقش فعالیت شخصیت‌های دلسوز ملی و جریانات مختلف و ... تاثیرگذار شد و بدنه علمی کارشناسی کشور به زبان آمد و نشان داد که وضعیت خطیر است اما می‌توان با اجماع و امید، بسیاری از تهدیدها را دور و فرصت‌های تازه برای پاسخ به مطالبه مردم کشف و ایجاد کرد.

وی ادامه داد: امروز سرآغاز آن فصل نو و ماندن مردم در صحنه و التزام حکومت به مطالبات مردم و عمل من به تعهدات است؛ من به دستور خداوند متعهدم که رای شما را طوقی سنگین بر گردن خود می‌دانم و تعهد می‌دهم همچنان گوش شنوایی برای صدای شما و صدای بی‌صدایان باشم. 

رئیس‌جمهور منتخب ایران افزود: پس ای مردم به گفته امام علی(ع) باز هم از گفتن سخن حق یا مشورت عادلانه خودداری نکنید چون من خود را بالاتر از اینکه خطا کنم نمی‌دانم و از اشتباه‌کاری ایمن نیستم.

پزشکیان بیان کرد: کار دولت منتخب در این شرایط، خطیر و دشوار است مگر لطف خدا و حضور مردم چاره‌ساز شود؛ و من به دنبال پیشبرد همگرایی و وفاق ملی برای بازگشت مردم به مسائل جامعه در همه عرصه‌ها خواهم بود.

وی گفت: در این شرایط سخن امام خمینی را راهنمای خود می‌کنم که ما همه با هم باشیم چون مملکت از خودمان است. همه بچه این مملکت هستیم پس چرا یکی به آن طرف مبکشد یکی به این طرف و من به دنبال این هستم که که با تفاهم همه ارکان حاکمیت و دو قوه را از تنش و واگرایی در سیاست و حکمرانی دور کنم و امیدوارم مجلس در همراهی با رای اکثریت مردم خود را برای همکاری با دولت در مسیر عبور کشور از بحران‌ها آماده کند.

رئیس‌جمهور منتخب ایران اضافه کرد: به رقیب خود آقای دکتر جلیلی احترام می‌گذارم و به همه رای‌دهندگان به ایشان می‌گویم زمان رقابت تمام شده و اکنون زمان رفاقت است پس بیایید دست در دست هم به مهر، میهن خود را آباد کنیم.

پزشکیان افزود: من به همه آنان که در انتخابات نیامدند می‌گویم موعد دیدن شماست و نیامده‌ام که خواست و اراده مردم را در حد رفع رنج محدود کنم و آمده‌ام برای بازگشت به آرمان‌ها و وعده‌های فراموش شده.

وی افزود: من اینجا در مرقد امام خمینی با امام شهیدان پیمان می‌بندم که راه ایشان و شهیدان را همچنان ادامه دهم و مسیر را از راه شهیدان و راه صادقان و درستکاران نگذارم منحرف شود. ما خاک پای همه ایرانیان و نوکر مردم ایران هستیم و آمده‌ایم تا خدمت‌گذار مردم عزیز کشور باشیم و اکنون از همه مردم متشکرم./فارس

نظر شما