شناسهٔ خبر: 67545054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اعلام جزییات آرای انتخابات در فارس به تفکیک هر شهرستان / حضور ۴۸ درصدی واجدان شرایط در دور دوم

رئیس ستاد انتخابات فارس با بیان جزییات آرای دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان‌های استان از حضور ۴۸ درصدی واجدان شرایط در دور دوم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزل سفلی با بیان اینکه نرخ مشارکت مردم فارس در این دور از انتخابات ۴۸ درصد بود گفت: از مجموع یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۳۸۰ رأی مأخوذه، ۸۸۴ هزار و ۳۲۵ رأی به سبد آرای مسعود پزشکیان و ۸۵۶ هزار و ۵۵ رأی به سبد آرای سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریخته شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس بیان کرد: خوشبختانه این رویداد ملی در استان فارس به نحو مطلوب و بدون هیچ‌گونه چالش یا مشکلی در ۳ هزار و ۵۱۹ شعبه ثابت و سیار انتخابات برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۹۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در شعب اخذ رأی استان، به تشریح آرای تفکیکی و مأخوذه هر شهرستان پرداخت و گفت: سهم پزشکیان از آرای شهرستان آباده ۱۸ هزار و ۵۹۸ رأی و سهم جلیلی ۱۶ هزار و ۵۷۴ رأی بوده است. بر این اساس در شهرستان ارسنجان نیز به همین ترتیب پزشکیان ۷ هزار و ۸۹۸ رأی و جلیلی ۱۲ هزار و ۴۱۹ رأی کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس سهم پزشکیان از سبد آرای شهرستان استهبان را ۱۲ هزار و ۲۰۳ رأی عنوان کرد و افزود: جلیلی در این حوزه انتخابیه ۱۵ هزار و ۴ رأی را دریافت کرده است.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در شهرستان اقلید سبد رأی پزشکیان با ۲۱ هزار و ۹۰۲ رأی بسته شد و تعداد آرای جلیلی نیز روی عدد ۱۸ هزار و ۳۲۱ رأی متوقف ماند.

قزل‌سفلی، تعداد آرای پزشکیان در شهرستان اوز را نیز ۵ هزار و ۱۸۸ رأی عنوان و خاطرنشان کرد: پرونده انتخاباتی جلیلی نیز در این حوزه با ۸۶۴ رأی مختومه شد.

شهرستان بختگان دیگر حوزه انتخابیه‌ای بود که به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس با ۸ هزار و ۸۳ رأی جلیلی و ۶ هزار و ۲۹۳ رأی پزشکیان، در انتخابات مشارکت کرده است.

قزل‌سفلی تعداد آرای جلیلی و پزشکیان در حوزه انتخابیه بوانات را نیز به ترتیب ۶ هزار و ۵۰۳ رأی و ۴ هزار و ۳۴۷ رأی عنوان و خاطرنشان کرد: در شهرستان بیضا نیز جلیلی ۹ هزار و ۴۳۸ رأی و پزشکیان ۸ هزار و ۴۵۶ رأی کسب کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس سهم آرای جلیلی در شهرستان جهرم را ۳۹ هزار و ۱۷۱ رأی اعلام و خاطرنشان کرد: پزشکیان ۲۵ هزار و ۸۰۷ رأی را در این حوزه انتخابیه به خود اختصاص داده است.

قزل‌سفلی در ادامه آمار شهرستان جویم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: نمودار آماری آرای جلیلی در این حوزه انتخابیه تا عدد ۳ هزار و ۶۷۲ رأی بالا رفت؛ اما در نهایت پزشکیان با ۴ هزار و ۳۰۰ رأی، بیشترین آرای این حوزه انتخابیه را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به توفیق جلیلی در حوزه انتخابیه خرامه خاطرنشان‌کرد: سهم این نامزد انتخابات از آرای این شهرستان ۱۴ هزار و ۹۶۳ رأی و سهم آرای پزشکیان ۸ هزار و ۳۱۱ رأی بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس جمع آرای اخذ شده در حوزه انتخابیه خرم‌بید را نیز ۲۱ هزار و ۹۴۰ رأی عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۸۸ رأی به سبد آرای جلیلی و ۹ هزار و ۲۵۲ رأی نیز به سبد آرای پزشکیان ریخته شده است.

قزل‌سفلی از سهم رأی ۸ هزار و ۲۵۶ عددی جلیلی در حوزه انتخابیه خفر خبر داد و افزود: پزشکیان نیز در این حوزه انتخابیه ۹ هزار و ۱۴۶ رأی را اخذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان خنج ۵ هزار و ۱۴۲ رأی به نام جلیلی و ۷ هزار و ۲۱۴ رأی به نام پزشکیان شمارش شده‌است، ابراز داشت: در شهرستان داراب نیز ۳۹ هزار و ۷۴۹ رأی به نام جلیلی و ۴۱ هزار و ۹۸۵ رأی به نام پزشکیان ثبت شده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس سهم آقایان پزشکیان و جلیلی از آرای حوزه انتخابیه رستم را به ترتیب ۱۶ هزار و ۱۳ رأی و ۱۴ هزار و ۸۲ رأی اعلام کرد و گفت: در شهرستان زرقان نیز پزشکیان ۹ هزار و ۶۴۵ رأی و جلیلی ۱۰ هزار و ۶۸۲ رأی را به نام خود ثبت کردند.

قزل‌سفلی در ادامه به بیان آمار مشارکت در حوزه انتخابیه زرین‌دشت پرداخت و گفت: سهم آرای جلیلی از این شهرستان ۱۸ هزار و ۴۹ رأی و سهم آرای پزشکیان نیز ۱۳ هزار و ۵۷۲ رأی بوده است.

به گفته وی، در شهرستان سروستان نیز ۷ هزار و ۵۴۰ نفر خواستار ریاست‌جمهوری جلیلی و ۵ هزار و ۹۶۰ نفر نیز موافق حضور پزشکیان در ساختمان ریاست جمهوری بوده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس سهم جلیلی از آرای حوزه انتخابیه سرچهان را نیز ۶ هزار و ۷۶۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در این شهرستان پزشکیان اعتماد ۵ هزار و ۲۴۶ نفر از رأی دهندگان را جلب کرده بود.

قزل‌سفلی در ادامه، آمار تفکیکی شهرستان سپیدان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: هم استانی‌های سپیدانی با ۱۳ هزار و ۲۱۰ رأی به جلیلی و ۱۴ هزار و ۸۹۰ رأی به پزشکیان تنور انتخابات در این شهرستان سردسیری فارس را گرم کردند.

وی به آمار شهرستان شیراز به عنوان مرکز استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین آرای این حوزه انتخابیه با ۲۹۱ هزار و ۲۰۳ رأی به نام پزشکیان ثبت شد و جلیلی نیز ۲۴۶ هزار و ۷۵۸ رأی را به خود اختصاص داد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس همچنین از پیشتازی پزشکیان در حوزه انتخابیه فراشبند با ۱۱ هزار و ۵۹۸ رأی خبر داد و گفت: پرونده انتخاباتی جلیلی نیز با ۹ هزار و ۵۹۷ رأی در این شهرستان بسته شد.

به گفته قزل‌سفلی، میزان آرای جلیلی با ۴۳ هزار و ۹۰۱ رأی در شهرستان فسا بیشتر از پزشکیان با ۴۰ هزار و ۱۳۶ رأی بوده است.وی سهم جلیلی از آرای مأخوذه شهرستان فیروزآباد را نیز ۲۶ هزار و ۴۳۹ رأی و سهم پزشکیان را ۲۷ هزار و ۵۵۹ رأی عنوان و خاطرنشان کرد: در شهرستان قیر و کارزین نیز جلیلی ۱۸ هزار و ۷۷ رأی و پزشکیان ۱۳ هزار و ۹۹۲ رأی به نام خود ثبت کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس، سبد رأی جلیلی در شهرستان لارستان را حاوی ۲۸ هزار و ۸۷۳ رأی عنوان کرد و گفت: پزشکیان نیز در این حوزه انتخابیه ۲۳ هزار و ۷۷۳ رأی را به خود اختصاص داده است.

قزل‌سفلی، در خصوص آمار شهرستان لامرد نیز توضیحاتی را ارائه داد و افزود: در این حوزه انتخابیه جلیلی ۲۳ هزار و ۴۷۸ رأی و پزشکیان نیز ۱۹ هزار و ۲۶۳ رأی را کسب کرده است.

وی در خصوص میزان مشارکت و آرای تفکیکی اهالی شهرستان مرودشت نیز گفت: مرودشتی‌ها ۹۲ هزار و ۵۷۸ تعرفه رأی را به نام دو نامزد انتخابات نوشتند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۲۹۸ رأی سهم جلیلی و ۵۱ هزار و ۲۸۰ رأی سهم پزشکیان شد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اقبال مردم شهرستان ممسنی به پزشکیان گفت: در این حوزه انتخابیه پزشکیان ۴۲ هزار و ۲۶۳ رأی و جلیلی ۱۵ هزار و ۹۰۳ رأی را به خود اختصاص داد.

قزل‌سفلی، رقابت دو نامزد انتخابات در شهرستان مُهر و نی‌ریز را بسیار نزدیک توصیف کرد و ادامه داد: پزشکیان در دو حوزه انتخابیه مُهر و نی ریز به ترتیب ۱۵ هزار و ۴۰۲ رأی و ۱۶ هزار و ۶۷۵ رأی را اخذ کرد. این در حالی است که آرای جلیلی در دو شهرستان مهر و نی ریز به ترتیب ۱۵ هزار و ۲۵ رأی و ۱۶ هزار و ۹۴۸ رأی بوده است.

به گفته وی، در شهرستان پاسارگاد نیز پزشکیان با ۶ هزار و ۵۶۸ رأی از جلیلی با ۵ هزار و ۴۴۸ رأی پیشی گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه سهم پزشکیان از آرای حوزه انتخابیه کازرون را ۳۵ هزار و ۴۹۳ رأی اعلام و خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۳۸ هزار و ۵۳۴ رأی را می‌توان در سبد آرای جلیلی مشاهد کرد.

قزل‌سفلی در تشریح آمار تفکیکی شهرستان کوار نیز گفت: جلیلی در این شهرستان ۲۰ هزار و ۱۷۳ رأی و پزشکیان ۱۱ هزار و ۳۲۷ رأی را کسب کرده‌اند.

وی در خصوص سهم پزشکیان از سبد آرای شهرستان کوه‌چنار نیز گفت: در این حوزه انتخابیه پزشکیان با ۱۶ هزار و ۵۲۶ رأی و جلیلی با ۷ هزار و ۲۴۷ رأی به رقابت انتخاباتی خود پایان دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس در خصوص شهرستان گراش نیز گفت: در شهرستان گراش ۱۷ هزار و ۱۷۸ رأی به نام جلیلی و ۵ هزار و ۴۱ رأی به نام پزشکیان ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما