شناسهٔ خبر: 67551497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کمیته کارگری ستاد پزشکیان در بیانیه‌ای مطرح کرد:

نقش پررنگِ تشکل‌های کارگری در حماسه انتخابات

کمیته کارگری ستاد پزشکیان در بیانیه‌ای مطرح کرد: کمیته کارگری ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، در بیانیه‌ای که به امضای حسن صادقی رئیس این کمیته رسیده، به تحلیل نقش کارگران و تشکل‌های کارگری در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

صاحب‌خبر -

مَن لَم یَشکُرِ المَخلوقَ لَم یَشکُرِ الخالِقَ

حماسه بزرگ انتخابات ریاست جمهوری کشور در حالی در ایران برگزار و به نتیجه رسید که بسیاری از عوامل داخلی و خارج از کشور تلاش فراوانی کردند که این نتیجه که حاصل اراده ملت بزرگ ایران بود، حاصل نشود. ولی سرمایه اصلی، مردم ایران که به قدمت هزاران سال می‌رسد، بدون توجه به شایعات، تبلیغات و کج اندیشی های این دوران تصمیم خود را گرفتند و حماسه ای دیگر خلق کردند که تعجب همه دست اندرکاران حوزه سیاسی را برانگیخت.

ما قصد نداریم امروز پیرامون تحلیل محتوایی مرحله اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری، که دنیایی مطالب در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را با خود حمل می‌کند، مواردی را مطرح کنیم؛ که قطعاً در جای خود آن را به تفصیل مطرح خواهیم کرد. ولی جای دارد امروز اول از همه قدردان اندیشه رهبر فرزانه انقلاب که همواره در تنگناهای سخت و پیچیده راه برون رفت را توصیه می‌کند و راهگشای مشکلات هستند، باشیم.

دوم اینکه قدردان ملت بصیر و آگاه ایران و نقش مؤثرشان که در بزنگاه‌های تاریخی، با روحیه گذشت و وفاداری به ایران و ایرانی، بعضی بد اخلاقی‌ها را موقتاً به فراموشی می‌سپارند و صادقانه نسبت به تعیین سرنوشت ایران و ایرانی از خود واکنش معناداری نشان دادند، باشیم.

در این رابطه نباید فراموش کنیم که در آینده حتماً باید مراقب این سرمایه اجتماعی چه آنان که آمدند و چه آنان که نیامدند، باشیم و تلاش کنیم که سهم ۵۰ درصد باقیمانده را هم که در انتخابات شرکت نکرده اند را همراه داشته باشیم. یقین داشته باشید در پناه این سرمایه اجتماعی، گزندی به این کشور و این ملت نخواهد رسید.

در این راستا نباید نقش بزرگترین جامعه تأثیرگذار کشور یعنی جامعه کارگری و بازنشستگی و نهادهای مرتبط با آنها را نادیده بگیریم. بدون تردید موفقیت تشکل‌های سیاسی بدون حمایت و پشتیبانی این قشر تأثیرگذار امکان‌پذیر نبوده و نخواهد بود. کمیته کارگری ستاد انتخاباتی جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب و در رأس آن خانه‌های کارگر سراسر کشور، کمیته های کارگری سراسر کشور، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور، کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور، کانون انجمن صنفی رانندگان کشور، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و اتحادیه سراسری زنان کارگر، که تمام قد وارد میدان کارزار انتخاباتی شدند، بدون تردید نقش موثری در پدید آمدن این حماسه داشتند.

در این راستا لازم است که از همه عناصر دخیل در این فعالیت‌ها اعم از کادرهای اجرایی و همه مردمی که به فراخوان کمیته کارگری لبیک گفته و در مجامع و گردهمایی‌ها شرکت و دیگران را نیز تشویق به حضور کردند و این واقعه تاریخی را رقم زدند، تشکر و قدردانی کنیم.

بدون شک این انتخاب از همین روز اول آثار خود را به لحاظ روانی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد گذاشت و ما از برکات این انتخاب بهره‌مند خواهیم شد. جامعه کارگری در ادامه آمادگی لازم را دارد تا با تمام توان و قدرت خود با دولت مردمی دکتر مسعود پزشکیان همکاری و همراهی کرده و ایران را آنگونه که شایسته و لایق آن است، دوباره بسازیم و در این راستا، دست یاری هم برای همه اقشار جامعه که به دنبال ایرانی آباد، آزاد و مستقل هستند، دراز می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما