شناسهٔ خبر: 67538760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«طبیب‌ جمهور ایران»، سلام

سمنان - ایرنا - کاربران فضای مجازی در دارالمرحمه سمنان با انتشار پیام‌های مختلف به پزشکیان به عنوان نهمین رییس جمهور منتخب و «طبیب جمهور ایران» سلام گفتند و مردم را با هر عقیده‌ای، پیروزِ کارزار انتخابات دانستند که پای صندوق‌های رای آمدند و در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار بود تیر ۱۴۰۴ انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری برگزار شود، اما آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور و خادم الرضا(ع) در سالروز تولد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا(ع) در مسیر خدمت به شهادت رسید و ناگزیر انتخابات یکسال زودتر و براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، ظرف ۵۰ روز پس از شهادت شهید جمهور و با تصمیم شورایی متشکل از روسای قوه قضاییه و مقننه و همچنین معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

طبق جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ از سوی وزارت کشور منتشر ‌شد و از ۲۳ خرداد تا ششم تیرماه به‌مدت ۱۵ روز نامزدها به تبلیغات پرداختند و از هفتم تیرماه تبلیغات ممنوع شد.در نهایت، فرایند رأی‌گیری ۲۴ ساعت بعد، هشتم تیرماه در سمنان همزمان با سراسر کشور با رقابت چهار نامزد انتخاباتی مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، و محمدباقر قالیباف برگزار شد که و به دلیل به حدنصاب نرسیدن آرای فرد اول، بر اساس قانون انتخابات به دور دوم بین پزشکیان و جلیلی کشید و نتیجه صندوق‌های رای پزشکیان را به عنوان منتخب رییس جمهوری معرفی کرد.

سفر سخنرانان حامی نامزدهای انتخابات به سمنان

تبلیغات دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در سمنان در حالی با شور و هیاهو پیش رفت که هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی به دارالمرحمه سمنان نیامدند، اما چهره‌های برجسته‌ای در حمایت از پزشکیان از جمله آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات ایران، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری، و محمود میرلوحی اولین استاندار سمنان در دولت اصلاحات در حمایت از جلیلی مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و سردار رحیم نوعی‌اقدم، و در حمایت از قالیباف حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و احمد امیرآبادی فراهانی از نمایندگان سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی و حمایت از نامزدهای مورد نظرشان به سمنان آمدند.

«طبیب‌ جمهور ایران»، سلام

مشارکت ۴۹ درصدی مردم سمنان در دور اول انتخابات

طبق گزارش‌ها مشارکت مردم استان سمنان در دور نخست چهادهمین دوره انتخابات رییس جمهوری که هشتم تیر برگزار شد، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان مشارکت کردند.

مشارکت مردم استان سمنان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ معادل ۵۴.۲ درصد بود که در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیش از یک و چهار دهم درصد افزایش یافت.

مشارکت ۵۵ درصدی مردم سمنان در دور دوم انتخابات

طبق اعلام ستاد انتخابات سمنان، ۲۹۷ هزار و ۴۵۶ نفر معادل ۵۵.۶۴ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

۱۱۰ هزار و ۸۶۰ رأی مردم استان در دور دوم انتخابات به سبد پزشکیان رفت و سعید جلیلی دیگر نامزد انتخاباتی نیز توانست ۱۷۷ هزار و ۵۷۷ رأی مردم این استان را به خود اختصاص دهد.

پس از اعلام نتایج انتخاباتی برخی فعالان فضای مجازی سمنان از رییس‌جمهور منتخب به عنوان «طبیب جمهور ایران» یاد می‌کنند و می‌گویند مرد قهرمانی از خطه آذربایجان رییس جمهور ایران شده است و امید می‌رود با پایبندی به وعده‌های خویش رای دهندگان را سربلند کند.

«طبیب‌ جمهور ایران» سلام!


تعدادی دیگر از کاربران فضای مجازی در سمنان در پیام‌های خود اذعان می کنند که پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با شعار «برای ایران» وارد عرصه رقابت شد و تلاش برای تحقق «عدالت» و «وحدت و انسجام» در جامعه و اجرای احکام «برنامه هفتم توسعه» را مهمترین برنامه‌های خود اعلام کرده بود.

رییس جمهور منتخت همچنین در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود: در صورت پیروزی در انتخابات کمیته کمند(کمیته مردمی نظارت بر دولت) تشکیل می‌دهد و این به عنوان، پل ارتباطی بین مردم و دولت و حاکمیت خواهد بود.

منتخب مردم در انتخابات چهاردهم گفته بود: قول می‌دهم اگر با رای مردم به قدرت رسیدیم، هر چند ماه یکبار پاسخگوی نمایندگان مردم در صنوف مختلف باشم.

انتظار پایبندی منتخب جمهور به عهدی که بسته‌ است

بخشی دیگر از کاربران فضای مجازی در سمنان با انتشار پیام‌هایی می‌گویند «مسعود پزشکیان» به عنوان پزشک و سیاستمدار ایرانی شناخته می‌شود و در تاریخ هفتم مهرماه سال ۱۳۳۳ در مهاباد چشم به جهان گشود. او از دوره هشتم وارد نهاد قانون‌گذاری شد و در انتخابات ۱۱ اسفند دوباره توانست اعتماد مردم تبریز را کسب کند و برای چهارمین دوره وارد بهارستان شود، او در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، نایب رییس مجلس نیز بود.

تمجید از عمری سختکوشی رییس جمهور منتخب برای تخصص و خدمت

تعدادی دیگر از فعالان فضای مجازی سمنان نیز در تعریف و تمجید از رییس جمهور منتخب، می‌گویند منتخب مردم در انتخابات چهاردهم در دوره جوانی و پس از گرفتن مدرک دیپلم، برای انجام خدمت سربازی، به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان رفت و در همان دوران سربازی به حرفه پزشکی علاقه پیدا کرد. تصمیم گرفت پس از پایان دوران سربازی دومین دیپلم خود را در رشته طبیعی یا همان علوم تجربی دریافت کند، سپس در سال ۱۳۵۵ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد و در رشته پزشکی به ادامه تحصیل پرداخت.

پزشکیان درباره تحصیل خود در رشته پزشکی می گوید: من در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی از دانشگاه تبریز پذیرفته شدم و بارها تاکید کرده‌ام، از هیچ سهمیه و یا رانتی برای ادامه تحصیل در هیچ مقطعی استفاده نکرده‌ام.

رییس جمهور منتخب دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ با موفقیت به پایان رساند و پس از آن به عنوان مربی فیزیولوژی در دانشکده پزشکی مشغول به فعالیت و تدریس شد، سپس در سال ۱۳۶۹ مدرک تخصص خود را در رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریافت کرد. پزشکیان در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران اخذ کرد و بلافاصله بعد از آن در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز پذیرفته و مشغول به فعالیت شد.

«طبیب‌ جمهور ایران» سلام!

در کارنامه او سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز دیده می‌شود؛ پزشکیان در دولت دوم اصلاحات سکانداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را هم برعهده گرفت.

میران مشارکت مردم شهرستان‌های استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بودند که در دور اول ۴۹.۱۱ درصد و در دور دوم ۲۹۷ هزار و ۴۵۶ نفر از واجدان شرایط رای دادن در استان در پانزدهم تیر ۱۴۰۳ شرکت کردند که نسبت به دور اول افزایش قابل توجه داشت.

در بین شهرستان های استان‌، سرخه با ۸۰.۹ درصد بیشتری میزان مشارکت را داشت و میزان مشارکت در سایر شهرستان های استان در میامی ۶۶.۳ درصد، در دامغان ۶۰.۸ درصد، در شاهرود ۵۹.۹ درصد، در مهدیشهر ۵۷.۲ درصد، در آرادان ۴۷.۳ درصد، در سمنان ۴۷.۱ درصد و در گرمسار ۴۷ درصد بود.

غیورمردان و شیرزنان دیار کویری سمنان از ایوانکی در غرب تا عباس آباد در شرق استان سمنان روز جمعه پانزدهم تیر در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر برگ زرینی در تاریخ دارالمرحمه رقم زدند و ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

۶۹۱ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای استان سمنان فعال بود.

از مجموع واجدان شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم بودند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن بودند.

نظر شما