شناسهٔ خبر: 67532384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران شد

صاحب‌خبر -
مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران شد
خبرگزاری آریا-  «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، براساس اعلام محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، از مجموع 61 میلیون و 452 هزار و 321 نفر واجد شرایط رای دادن، 30 میلیون و 530 هزار 157 رای داده‌اند.
مسعود پزشکیان، با کسب 16 میلیون و 384 هزار و 403 رای پیروز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت که سعید جلیلی دیگر نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات 13 میلیون و 538 هزار 179 رأی کسب کرد.

مسعود پزشکیان کیست؟!

مسعود پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

این پزشک و سیاستمدار ایرانی در 7 مهر 1333 از پدری آذربایجانی و مادری کُرد در مهاباد به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد طی کرد و سپس به ارومیه رفت و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت. پس از اخذ دیپلم، در سال 1352 جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال 1354 و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته علوم تجربی اخذ کرد و در سال 1355 در رشتهٔ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.

پزشکیان مدرک فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارد لذا در کابینه دوم سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی از 1380 تا 1384 سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت.

نظر شما