شناسهٔ خبر: 67538216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان:

مضامین زیارت عاشورا را نباید محدود به حاجت گرفتن کنیم

مریم نوری

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان گفت: مضامین زیارت عاشورا بسیار عمیق و گسترده است و نباید آن را محدود به حاجت گرفتن کنیم.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله علی خاتمی امروز (شنبه، ۱۶ تیر ماه) در همایش طلایه‌داران تبلیغ با بیان اینکه زیارت عاشورا دارای مضامین بسیار بزرگ و ارزشمندی است، اظهار کرد: همه عظمت مضامین زیارت عاشورا به معنی آن است که ما نباید آن را محدود به حاجت گرفتن از آن کنیم، بلکه باید هر سال مطالعه کافی در این زمینه داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه هستیم و کم‌کم خود را مهیای ورود به ماه محرم می‌کنیم، ادامه داد: در این ماه باید ابتدا به ساکن مروری عمیق بر وصیت‌نامه سید و سالار شهیدان داشته باشیم، چون این وصیت‌نامه محدود به زمان نسیت و هنوز هم کاربردی و به‌روز است که باید با مطالعه کافی درباره آن بتوانیم این ماه را پرفیض‌تر آغاز کنیم.

 خاتمی با تاکید بر لزوم اهتمام به تبلیغ دین در عصر حاضر، گفت: امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد، ولی ما باید از این نگاه عبور کنیم و بگوییم تبلیغ وظیفه اول ما است، چون هدف دین نیز همین است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و با بیان اینکه ۷۰ درصد شهدای غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: این در حالی است که سناتورهای آمریکایی اذعان می‌کنند که هنوز نسل‌کشی در غزه برای ما ثابت نشده و خروجی بخش‌نامه آن‌ها نیز محدود به صدور مجوز دارو به این منطقه است، در واقع شعاع حقوق بشر آمریکایی تا همین حد است.

انتهای پیام

نظر شما