شناسهٔ خبر: 67535391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات اردبیل خبر داد؛

اردبیلی‌ها رکورددار مشارکت بالا در انتخابات

اردبیل- رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل با ثبت یک رکورد جدید در انتخابات میزان مشارکت خود را افزایش داده و نصاب جدیدی را به ثبت رساندند.

صاحب‌خبر -

رضا قاسمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در مرحله دوم انتخابات میزان مشارکت مردم استان اردبیل نسبت به مرحله اول رشد چشمگیری پیدا کرد و در پایان شمارش آرا میزان مشارکت مردم استان اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: میزان مشارکت مردم استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات به بیش از ۶۵.۵ درصد رسید که نسبت به مرحله اول روند صعودی به خود گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: ۶۸۲ هزار و ۱۸۶ نفر از مردم استان اردبیل در انتخابات ۱۵ تیرماه رأی دادند که یک استقبال بی نظیر محسوب می‌شود و در تاریخ این استان ثبت شد.

قاسمیان بیان کرد: واجدین شرایط در این استان یک میلیون و ۴۲ هزار نفر بودند که از این تعداد ۶۸۲ هزار و ۱۸۶ نفر در مرحله دوم انتخابات مشارکت کرده اند.

وی گفت: به ترتیب مسعود پزشکیان ۵۵۶ هزار و ۱۳۴ رأی به خود اختصاص داد و رقیب وی سعید جلیلی نیز ۱۱۰ هزار و ۷۳۲ رأی از مردم استان کسب کرده و به سبد رأی آنها افزوده شود.

قاسمیان تصریح کرد: از مجموع آرای اهالی استان اردبیل ۸۵ درصد به مسعود پزشکیان و کمتر از ۱۵ درصد نیز به سعید جلیلی رأی دادند.

وی ادامه داد: ماراتن سختی را در چهار ماه اخیر در برگزاری ۴ مرحله انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در استان اردبیل پشت سر گذاشتیم که جای دارد از همه دست اندرکاران انتخابات ۳۱ هزار عوامل اجرایی و نظارتی و اصحاب رسانه که در برگزاری باشکوه همه این انتخابات پای کار بودند قدردانی کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: استان اردبیل در مرحله اول رتبه هفتم کشوری را در میزان مشارکت به دست آورده بود که در این مرحله این جایگاه بین سه استان برتر می‌باشد.

قاسمیان اظهار کرد: با اتمام انتخابات فضای رقابت به رفاقت تبدیل شده و از امروز همه باید به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم تا دولت قدرتمند برای ایران قوی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: طرفداران نامزد پیروز با اخذ مجوز می‌توانند مراسم شکرگزاری و قدردانی از حضور مردم را برگزار کنند اما انتظار می‌رود با توجه به در پیش بودن ماه محرم این آئین‌ها و مراسمات با شئونات متناسب با پایتخت حسینیت و دارالعباس در اردبیل و سایر شهرها برگزار شود.

نظر شما