شناسهٔ خبر: 67538450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازگشت عزت

یاسوج - ایرنا - نتایج دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری بامداد امروز به تفکیک استان های سراسر کشور اعلام شد و استان کهگیلویه وبویراحمد که در دور نخست رتبه نخست مشارکت را داشت ، در جهشی قابل توجه جایگاه عزتمند و همیشگی خود را در مرحله دوم بازیافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پس از شمارش آرای ملت ایران بامداد امروز وزارت کشور اعلام کرد دکتر مسعود پزشکیان با مشارکت حدود نیمی از واجدان شرایط شرکت در انتخابات به عنوان نهمین رییس جمهور کشورمان راهی پاستور شده اما کهگیلویه و بویراحمد با ۶۴.۷ درصد مشارکت در لیست سومین استان پیشتاز این حماسه غرورآفرین پس ازیزد و خراسان جنوبی قرار گرفت که باید این عزم برای سربلندی کشور را تحسین کرد.

پس از شمارش آرای ملت ایران بامداد امروز وزارت کشور اعلام کرد دکتر مسعود پزشکیان با مشارکت حدود نیمی از واجدان شرایط شرکت در انتخابات به عنوان نهمین رییس جمهور کشورمان راهی پاستور شده اما کهگیلویه و بویراحمد با ۶۴.۷ درصد مشارکت در لیست استان های پیشتاز این حماسه غرورآفرین قرار گرفت که باید این عزم برای سربلندی کشور را تحسین کرد.

مردم این استان کوچک معروف به سرزمین آریوبرزن (سرباز افسانه ای دوره هخامنشی) روز جمعه پانزدهم تیرماه پیر و جوان باز هم به آوردگاه انتخاب آمدند تا در تعیین رییس قوه مجریه سهم پررنگی داشته باشند.

مشارکت گسترده، شورآفرین، تحسین برانگیز و امید بخش ملت همیشه در صحنه ایران به ویژه خطه حماسه آفرین کهگیلویه و بویراحمد در پای صندوق های رای برای انتخاب رئیس جمهور نشان از هوشمندی، درایت و موقعیت شناسی آنان دارد.

انتخابات رکن مهم دمکراسی، نمادی از مردم سالاری و حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش است که هموطنان در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، اندیشه ها و آرمان های امام راحل و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، اراده جمعی خود را برای بهبود و تحقق این مهم با حضور در پای صندوق های رای به زیباترین شیوه‌ دموکراتیک اعلام می کنند.

صفوف به هم فشرده، دشمن هراس و امیدبخش کهگیلویه و بویراحمدی ها در این سرزمین زاگرس نشین هم سو با گام های استوار ملت ایران که همواره در رتبه های اول و تا سوم مشارکت و حضور در صحنه انتخابات را در طول ۴۰ سال انقلاب داشته اند این بار نیز حکایت از شور و شوق وصف ناپذیر آنان در این عرصه سرنوشت ساز دارد.

میزان مشارکت در کهگیلویه وبویراحمد

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه میزان حضور و مشارکت مردم همیشه در صحنه این دیار در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۶۴ درصد بوده گفت: میزان مشارکت مردم استان در این رخداد سرنوشت ساز پنج درصد بیشتر از مرحله نخست گزارش شده است.

سید جوادی هاشمی مهر تاکید کرد که ۵۹ درصد مردم کهگیلویه وبویراحمد در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بودند.

بازگشت عزت

بازگشت عزت

وی تصریح کرد که تعداد برگ های اخذ شده شده از شعب اخذ رای کهگیلویه وبویراحمد ۳۷۹ هزار و ۷۱ رای بوده که از این تعداد ۳۷۴ هزار و ۵۹۱رای صحیح و چهار هزار و ۴۸۰ رای باطله بوده است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: ۹۸درصد از سیستم های برگزاری انتخابات روز گذشته در استان آنلاین و بقیه آفلاین بوده اند.

هاشمی مهر ابراز کرد:۶۹درصد مردم استان در انتخابات پانزدهم تیر امسال با کارت ملی و ۳۱درصد هم با شناسنامه رای دادند.

وی عنوان کرد: گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال با ۲۷ درصد بیشترین جامعه آماری شرکت کننده در انتخابات روز گذشته بوده اند.

او گفت که ۵۸۵ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در استان هستند.

هاشمی مهر عنوان کرد که ۸۳۵ شعبه اخذ رأی سیار و ثابت (شهری و روستایی) کار جمع‌آوری آرای مردم در کهگیلویه وبویراحمد را انجام می دهند.

در انتخابات دور اول ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد، از مجموع ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی صحیح آقای مسعود پزشکیان ۱۲۳ هزار و ۲۴۰ رأی معادل ۴۰ درصد، آقای سعید جلیلی ۱۰۲ هزار و ۱۱۲ رأی معادل ۳۹ درصد، آقای قالیباف ۵۵ هزار و ۳۴۸ رأی معادل ۱۸ درصد و آقای پورمحمدی با هزار و ۵۱۸ رأی، یک درصد آراء را کسب کردند

نظر شما