شناسهٔ خبر: 67523807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه ای برای عزت + فیلم

یاسوج- ایرنا- مردم غیور و همیشه در صحنه کهگیلویه وبویراحمد از همان ساعات اولیه صبح و از شروع فرآیند رای گیری با حضور پرشکوه ، امید بخش، دشمن هراس و غرورآفرین خود پای صندوق های رای نشان دادند که همچنان پای آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام هستند و بار دیگر صحنه ای از حماسه و غیرت در این عرصه مهم سیاسی را رقم زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،بررسی میدانی خبرنگاران ایرنا مرکز یاسوج در شعب اخذ رای شهرستان های مختلف کهگیلویه وبویراحمد نشان می دهد که استقبال شهروندان برای مشارکت در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری پررنگ تر از مرحله نخست این رقابت هاست.

اینجا آوردگاه حضور پرشور مردمان غیرتمند استان کهگیلویه وبویراحمد است جایی که شهروندان زن،مرد، پیر وجوان،روستایی،عشایری و شهری برای آینده روشن پای صندوق های رای آمده اند.

مردم شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد در حالی که کارت های شناسایی خود را در دست دارند با وجود گرمای طاقت فرسای هوا در صفوف طولانی در انتظار رسیدن نوبت برای مشارکت در انتخابات هستند.

شهروندان این دیار ولایتمدار و شهیدپرور می گویند که برایمان مهم است که باید پای صندوق های اخذ رای حاضر شویم و شاهد عزت و سرافرازی و شکوه این نظام و کشور عزیزمان باشیم.

یکی از پرشورترین صحنه های حضور مردم کهگیلویه وبویراحمد در پای صندوق های رای در شعبه پیش دانشگاهی زینبیه خیابان فردوسی شهر یاسوج متجلی شده است جایی که خوانندگان نامدار لر تبار با آهنگ های محلی گرمابخش حضور شهروندان شده اند.

در مناطقی مانند بنسجان،تل زالی مدرسه شهید کرمی،مدرسه فرهنگیان،شعبه اخذ رای شهرک بلکو در یاسوج نیز صف های به هم فشرده شهروندان برای انتخاب چهاردهمین رییس جمهور تشکیل شده است

شلوغ ترین شعبه های اخذ رای شهر دوگنبدان هم شعبه های اخذ رای مسجد صاحب الزمان (عج الله)،مسجد فاطمه زهرا (ع)و مسجد امام خمینی (ره) کارکنان گزارش شده است.

مسجد امام علی (ع)،شعبه اخذ رای کوی مسکن مهر و مدرسه امام خمینی (ره) شهر دهدشت در نخستین ساعت های اخذ رای شاهد حضور پرشمار رای دهندگان بوده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۱۱.۱۸ دقیقه بامداد امروز یعنیسه ساعت ابتدایی بیش از ۱۰۰ هزار شهروند این استان در انتخابات شرکت کرده اند این در حالی است که در زمان مشابه مرحله نخست این انتخابات (ساعت ۸ تا ۱۱ بامداد)تقریبا نیمی از این میزان رای ثبت شده بود.

کهگیلویه و بویراحمد در مرحله نخست انتخابات

در انتخابات دور اول ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد، از مجموع ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی صحیح آقای مسعود پزشکیان ۱۲۳ هزار و ۲۴۰ رأی معادل ۴۰ درصد، آقای سعید جلیلی ۱۰۲ هزار و ۱۱۲ رأی معادل ۳۹ درصد، آقای قالیباف ۵۵ هزار و ۳۴۸ رأی معادل ۱۸ درصد و آقای پورمحمدی با هزار و ۵۱۸ رأی، یک درصد آراء را کسب کردند.

۵۸۰ هزار نفر واجد شرایط در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم و ۸۳۵ شعبه اخذ رأی سیار و ثابت (شهری و روستایی) کار جمع‌آوری آرای مردم را انجام دادند.

تعداد تعرفه مصرفی ۲۹۱ هزار و ۳۸۳ تعرفه بوده و تعداد آرای مأخوذه ۲۸۸ هزار و ۹۳۷ رأی بوده است. تعداد آرای صحیح این دوره انتخابات ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی و شمار آرای باطله ۶ هزار و ۷۱۹ مورد بوده است.

در این دوره از انتخابات تعداد استعلام فوتی و تکراری به صفر رسید و میزان استعلام آنلاین ۹۸.۳ درصد و استعلام آفلاین ۱.۷ درصد بوده است.

نظر شما