شناسهٔ خبر: 67533746 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر خارجه جدید انگلیس توقف جنگ در غزه را خواستار شد

مریم مینایی

وزیر خارجه جدید انگلیس خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «دیوید لمی» در نخستین موضع‌گیری سیاسی خود پس از انتصابش به عنوان وزیر خارجه جدید انگلیس در دولت «کر استارمر» خاطرنشان کرد: اکنون باید در راستای برقراری آتش‌بس فوری و آزادی اسرا تلاش کنیم.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وزیر خارجه جدید انگلیس تصریح کرد: من تمام تلاش خود را برای کمک به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای حصول آتش‌بس به کار خواهم گرفت.

در همین راستا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور و دیوید لمی در جریان گفت‌وگو با یکدیگر بر اهمیت دستیابی به توافق آتش‌بس فوری و همیشگی در غزه و توقف جنگ تاکید کردند.

«کر استامر» نخست‌وزیر جدید انگلیس روز جمعه «دیوید لمی» را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد. دیوید لمی، قانون‌گذار ۵۱ ساله سیاه‌پوست به جای دیوید کامرون هدایت دستگاه دیپلماسی انگلیس را بر عهده گرفته است.

حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه متحمل شکست سنگینی شد و پس از ۱۴ سال قدرت را به حزب کارگر واگذار کرد. براساس نتایج آرای انتخابات پارلمان انگلیس، حزب کارگر ۴۱۲ کرسی، حزب محافظه‌کار ۱۲۱ کرسی، حزب لیبرال دموکرات ۷۱ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۹ کرسی و بقیه احزاب هم ۳۵ کرسی را از آن خود کرده‌اند. کر استارمر می‌تواند دولت اکثریت تشکیل دهد.

انتهای پیام

نظر شما