شناسهٔ خبر: 67552689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انگلیس می‌خواهد دوباره به دنیای بیرون متصل شود

امیرمحمد سهرابی

وزیر خارجه جدید انگلیس که به عنوان اولین مقصد سفر خارجی‌اش برلین را انتخاب کرده، تاکید کرد، می‌خواهد انگلیس را دوباره به جهان بیرون متصل کند و موضع کشورش را در قبال رژیم صهیونیستی و غزه «متعادل» کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «دیوید لمی» وزیر امور خارجه جدید انگلیس در اولین سفر بین‌المللی خود پس از پیروزی حزب کارگر بریتانیا به آلمان سفر کرده و در جریان این سفر کاری گفت‌وگوهایی را با «آنالنا بربوک» همتای آلمانی‌اش برگزار کرده است.

وزیر خارجه آلمان در جریان سفر همتای انگلیسی‌اش به برلین ضمن تاکید بر اینکه انگلیس «بخش جدایی‌ناپذیر» اروپاست، خواستار همکاری نزدیک‌تر با این کشور شد.

وزارت امور خارجه آلمان به نقل از آنالنا بربوک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آلمان با دولت جدید بریتانیا همکاری می‌کند تا شاهد این باشد که این کشور چگونه می‌تواند به اتحادیه اروپا نزدیک‌تر شود.»

بربوک در ادامه گفت‌وگوهایش با لمی تاکید کرد: «بریتانیا قسمت جدایی‌ناپذیر اروپا است.»

وزرای خارجه انگلیس و آلمان هم‌چنین درباره موضوعات مختلفی از جمله جنگ اوکراین، وضعیت غرب آسیا و تغییرات اقلیمی گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه جدید انگلیس: می‌خواهیم به موضع متعادل در قبال اسرائیل و غزه برگردیم خانم بربوک در کنار وزیر خارجه جدید انگلیس

«دیوید لمی» در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز بیان کرد: «زمان آن برای بریتانیا فرا رسیده تا مجددا به دنیای بیرون وصل شود.»

او در برلین گفت: «می‌خواهم به موضع متعادل در قبال اسرائیل و غزه برگردم. ما صراحتا اعلام کرده‌ایم که خواستار آتش‌بس هستیم و می‌خواهیم شاهد بازگشت اسرا باشیم. جنگ باید متوقف شود و کمک‌ها باید وارد شوند و من از تلاش‌های دیپلماتیک استفاده خواهم کرد تا نسبت به ایجاد آتش‌بس اطمینان حاصل کنم.»

وزیر خارجه جدید انگلیس بدون ذکر جزئیات در این خصوص، ادامه داد: «بریتانیا به دنبال تنظیم مجدد موضع بین‌المللی‌اش در مسائلی از جمله تغییرات اقلیمی و هم‌چنین روابط کلیدی با اروپا و قدرت‌های نوظهور است.»

«کر استارمر» نخست‌وزیر جدید انگلیس روز جمعه «دیوید لمی» را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد. دیوید لمی، قانون‌گذار ۵۱ ساله سیاه‌پوست به جای دیوید کامرون هدایت دستگاه دیپلماسی انگلیس را بر عهده گرفته است.

حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه متحمل شکست سنگینی شد و پس از ۱۴ سال قدرت را به حزب کارگر واگذار کرد. براساس نتایج آرای انتخابات پارلمان انگلیس، حزب کارگر ۴۱۲ کرسی، حزب محافظه‌کار ۱۲۱ کرسی، حزب لیبرال دموکرات ۷۱ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۹ کرسی و بقیه احزاب هم ۳۵ کرسی را از آن خود کرده‌اند. کر استارمر می‌تواند دولت اکثریت تشکیل دهد.

دیوید لمی امروز – یکشنبه –به لهستان و سوئد سفر خواهد کرد تا درباره همکاری با ناتو و جنگ اوکراین گفت‌وگو و رایزنی کند.

انتهای پیام

نظر شما