شناسهٔ خبر: 67532947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی:

سریال تکراری اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران فلسطینی باید متوقف شود

تهران- ایرنا- مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی با اشاره به هدف قرار گرفتن خبرنگاران از سوی ارتش اشغالگر در نوار غزه، خواستار فشار جامعه جهانی برای توقف این روند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد: ما ادامه حملات رژیم اسرائیل و کشتار خبرنگاران در نوار غزه را محکوم می کنیم که آخرین آنها «سعدی مدوخ» و «احمد سکر» بودند. این حملات درست فاصله یک روز پس از شهادت «محمد السکنی» خبرنگار شبکه «القدس الیوم» رخ داد.

این مرکز افزود: جنایات متوالی رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران نشان می دهد که تصمیم برای ارتکاب این جنایات در عالی ترین سطوح رژیم اسرائیل گرفته شده است و هدف از آن نیز تلاشی آشکار برای کتمان حقایق و ممانعت از برملا شدن بیشتر کشتارهای تل آویو علیه غیرنظامیان در نوار غزه است.

مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی تاکید کرد: باید سریال تکراری رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران فلسطینی متوقف شود. این جنایات خونین ترین جنایات در تاریخ معاصر محسوب می‌شود. حمله به خبرنگاران در چارچوب جنایات جنگی و نقض قانون بین المللی و نیز قطعنامه های شماره ۱۷۳۸ مصوب سال ۲۰۰۶ و ۲۲۲۲ مصوب سال ۲۰۱۵ محسوب می شود.

این مرکز در پایان خواستار تحقق بین المللی مستقل و فراگیر درباره جنایات پیاپی رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران در نوار غزه و اتخاذ اقدامات فوری برای مجازات عاملان و دست اندرکاران این جنایات و پرداخت غرامت به قربانیان و اعمال فشار برای پایان دادن به هدف گیری مستقیم و کشتار عامدانه خبرنگاران شد.

مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی همچنین خواستار حمایت از فعالیت خبرنگاران شد و اینکه بتوانند رسالت خود را به انجام برسانند و واقعیت را منعکس کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون بیش از ۱۵۰ خبرنگار هدف اشغالگران قرار گرفته و به شهادت رسیده‌اند.

نظر شما