شناسهٔ خبر: 67536902 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی:

سریال تکراری اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران فلسطینی باید متوقف شود

مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی با اشاره به هدف قرار گرفتن خبرنگاران از سوی ارتش اشغالگر در نوار غزه، خواستار فشار جامعه جهانی برای توقف این روند شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد: ما ادامه حملات رژیم اسرائیل و کشتار خبرنگاران در نوار غزه را محکوم می کنیم که آخرین آنها «سعدی مدوخ» و «احمد سکر» بودند. این حملات درست فاصله یک روز پس از شهادت «محمد السکنی» خبرنگار شبکه «القدس الیوم» رخ داد.

 

این مرکز افزود: جنایات متوالی رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران نشان می دهد تصمیم برای ارتکاب این جنایات در عالی ترین سطوح رژیم اسرائیل گرفته شده است و هدف از آن نیز تلاشی آشکار برای کتمان حقایق و ممانعت از برملا شدن بیشتر کشتارهای تل آویو علیه غیرنظامیان در نوار غزه است.

 

مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی تاکید کرد: باید سریال تکراری رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران فلسطینی متوقف شود.

 

این جنایات خونین ترین جنایات در تاریخ معاصر محسوب می‌شود. حمله به خبرنگاران در چارچوب جنایات جنگی و نقض قانون بین المللی و نیز قطعنامه های شماره ۱۷۳۸ مصوب سال ۲۰۰۶ و ۲۲۲۲ مصوب سال ۲۰۱۵ محسوب می شود.

 

این مرکز در پایان خواستار تحقق بین المللی مستقل و فراگیر درباره جنایات پیاپی رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران در نوار غزه و اتخاذ اقدامات فوری برای مجازات عاملان و دست اندرکاران این جنایات و پرداخت غرامت به قربانیان و اعمال فشار برای پایان دادن به هدف گیری مستقیم و کشتار عامدانه خبرنگاران شد.

 

مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی همچنین خواستار حمایت از فعالیت خبرنگاران شد و اینکه بتوانند رسالت خود را به انجام برسانند و واقعیت را منعکس کنند.

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون بیش از ۱۵۰ خبرنگار هدف اشغالگران قرار گرفته و به شهادت رسیده‌اند.

 

 

انتهای پیام /ی.ح/24

نظر شما