شناسهٔ خبر: 67530797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تماس تلفنی بایدن با نخست‌وزیر جدید انگلیس/ تاکید بر ادامه حمایت از اوکراین

اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر جدید انگلیس تماس گرفت و پیروزی حزب او را در انتخابات اخیر تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاخ سفید در بیانیه ای با اشاره به اجلاس سه روزه سران ناتو که از روز سه شنبه آغاز می شود، گفت: رئیس جمهور آمریکا مشتاقانه در انتظار استقبال از استارمر نخست وزیر انگلیس در نشست هفتاد و پنجمین سالگرد ناتو در واشنگتن است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بایدن و استارمر مجددا بر "روابط ویژه" بین دو کشور تاکید کردند و رئیس جمهور آمریکا گفت که "منتظر همکاری نزدیک با استارمر در مورد همه مسائل مهم است. " کاخ سفید افزود: دو طرف بر حمایت مستمر خود از اوکراین برای مبارزه با تجاوز بی امان روسیه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، حزب کاگر اکثریت گسترده‌ای را در انتخابات روز گذشته از ۶۵۰ کرسی پارلمان بدست آورد که این موضوع به استعفای ریشی سوناک نخست وزیر سابق منجر شد.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهروند روس و بیش از ۸۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

جنگ اوکراین که بیش از یک سال از آغاز آن می‌گذردِ، در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح های پیشرفته تر و سنگین تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما