شناسهٔ خبر: 67530051 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه: پوتین به نخست وزیر جدید انگلیس تبریک نخواهد گفت

تهران-ایرنا-دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که لندن همچنان در مقابل مسکو غیردوستانه عمل می کند، بنابراین بعید است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیروزی حزب کارگر در انتخابات پارلمانی انگلیس را به کایر استارمر نخست وزیر جدید انگلیس تبریک بگوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه شب ایرنا از "تاس", وی در پاسخ به سوالی در این زمینه به خبرنگاران گفت: من اینطور فکر نمی کنم. انگلیس کشوری غیر دوست است. چرا باید چنین کاری انجام بدهیم؟

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا پوتین از پیروزی استارمر استقبال می کند یا خیر، گفت: "همه چیز به ابتکارات استارمر بستگی دارد. بعید است که او ابتکارات صلح آمیز و خلاقانه ای ارائه کند. "

به گزارش ایرنا، حزب کاگر اکثریت گسترده‌ای را در انتخابات روز گذشته از ۶۵۰ کرسی پارلمان بدست آورد که این موضوع به استعفای ریشی سوناک نخست وزیر سابق منجر شد.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهروند روس و بیش از ۸۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

جنگ اوکراین که بیش از یک سال از آغاز آن می‌گذردِ، در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح های پیشرفته تر و سنگین تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

نظر شما