شناسهٔ خبر: 67863180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ولید جنبلاط: در کنار حزب‌الله و مقاومت می‌ایستیم

رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در واکنش به تهدیدات مقامات صهیونیست در رابطه با حادثه «مجدل الشمس»، گفت: ما در گذشته سناریوی اسراییل را از بین بردیم و اگر دوباره آغاز شود، در کنار مقاومت و همه اهالی مقاومت‌ قرار می‎گیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «ولید جنبلاط» رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان به حادثه «مجدل‌الشمس» واکنش نشان داد و تصریح کرد: ما در گذشته پروژه اسرائیل را نابود کردیم و اگر دوباره از سر بگیرد، در کنار مقاومت و اهالی مقاومت می‌ایستیم.

وی افزود: ما صمیمانه تسلیت و همدردی خود را به خانواده شهدای جان‌باخته و به همه مردم جولان اشغالی سوریه ابراز می‌کنیم.

ولید جنبلاط تصریح کرد: تاریخ گذشته و حال دشمن، مملو از کشتارها و جنایت‌هایی است که بی‌وقفه علیه غیرنظامیان مرتکب شده و می‌شود.

رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان ادامه داد: من از همه در لبنان، فلسطین و جولان می‌خواهم که مراقب هرگونه لغزش یا تحریک در چارچوب سناریوی ویرانگر دشمن باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تکذیبیه حزب‌الله مبنی‌بر عدم ارتباط مقاومت اسلامی لبنان با آنچه رخ داده است، ما درباره فتنه‌هایی که دشمن روی آن کار می‌کند، هشدار می‌دهیم.

ولید جنبلاط تصریح کرد: بهتر است جنگ گسترش نیابد و حملات دشمن متوقف و آتش‌بس اجرا شود.

دفتر «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز در این‌باره اعلام کرد، بیروت اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

دفتر میقاتی همچنین اعلام کرد که خواستار توقف فوری اقدامات خصمانه در همه جبهه‌ها است.

 حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن تکذیب هرگونه حمله به منطقه «مجدل‌الشمس» واقع در جولان اشغالی سوریه، اعلام کرد: حزب‌الله ادعای رسانه‌های رژیم اشغالگر درباره حمله موشکی به مجدل‌الشمس را تکذیب و تأکید می‌کند که مقاومت اسلامی لبنان هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و انجام آن را رد می‌کند.

بنا به گزارش رسانه‌های عبری، در این حمله تاکنون ۱۱ نفر کشته شده و چند نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما