شناسهٔ خبر: 67523859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

خطیب نماز جمعه تهران:

حضور در انتخابات رمز دوام و پیشرفت نظام اسلامی ما است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: یکی از مصادیق امر جامع انتخابات بوده و حضور مردم در آن سرنوشت ساز است و رمز دوام، بقا و پیشرفت به حساب می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: به مناسبت انتخابات به یکی از مهمترین جلوه‌های مسئولیت اجتماعی براساس منطق قرآن اشاره دارم. مسئولیت فرد مسلمان در برابر امت اسلامی، برخی امور است که مربوط به حیات کل جامعه و کل امت. اموری هستند که مربوط به هویت و اصل حیات امت اسلامی و در ادبیات قرآن کریم به این امور امر جامع گفته می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: وقتی سخن از حیات و عزت ملی و آبروی امت اسلامی و ساخت پایه‌های قدرت در نظام اسلامی در میان است این امر امر جامع است و همه امت وظیفه پیدا می‌کنند که آحادشان باید حضور پیدا کنند و نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق امر جامع انتخابات بوده و حضور مردم در آن سرنوشت ساز است و رمز دوام و بقا و پیشرفت به حساب می‌آید. نظام سیاسی اسلام دقیقا بر پایه حضور و خواست و اراده مردم شکل میگیرد.

وی افزود: این تعبیر در کلام امیرالمومنین هم وجود دارد. نقش مردم اساسی و کلیدی است در فرهنک اسلامی ما. تعبیر امام علی آن است که مردم ستون این خیمه هستند و بدون آنها امکام وجود حاکمیت اسلامی وجود نخواهد داشت.

حاج علی اکبری تصریح کرد: این که در قانون اساسی ما انتخابات وجود دارد. یک پیام بین المللی دارد و روشی برای جمهوریت و مردم سالاری است و آن حضور پیام بیرونی نیز برای جامعه جهانی دارد. این اتفاقی که امروز در جامعه اسلامی می‌افتد از مصادیق امر جامع و حضور الحاضر است.

وی گفت: امام راحل ما و مراجع عظیم تقلید و رهبر نیز این فتوا را دارند که حضور افراد واجد شرایط پای صندوق رای واجب شرعی است. البته چه واجب شیرین و آسانی هم است. سرنوشت ساز و پیشبرنده و حیاتی است، اما آسان است.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: اما برای بعضی از هموطنان ما که در خارج از کشور هستند و دشمنان ایران اسلامی در آن حاضر هستند ثواب خاصی دارد. جمعی از بزرگی از ملت عظیم امروز در حال اداره‌ی امور انتخابات هستند و آنها ثواب خاصی می‌گیرند.

وی ادامه داد: امروز مردم با حضورشان امانت قوه مجریه را به اهلش بسپارند و باید با مطالعه در این انتخاب عمل کنند و این واجب شرعی پشتوانه بزرگی دارد از دعوت عقل و خرد و دلبستگی‌های میهنی. اگر میهن را  دوست داشته باشیم به عنوان یک واجب عملی باید در انتخابات  حضور پیدا کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: چهلم شهدای خدمت را پشت سر گذاشتیم. ما به روح مطهر شهدای عزیز پرواز اردیبهشت درود می‌فرستیم. شهید رئیسی ما نصاب جدیدی را در جایگاه خدمت به مردم در عنوان رئیس جمهوری تقدیم کرد. سرشار از امید و صادق و شجاع و دارای روحیه جهادی و مردمی بود. دلداده امام مسلمین بود. رئیسی عزیز ما در سیره مدیریت هم جلوه بزرگی را داشت. ارتباط نزدیک با مردم. حضور در میدان و شجاعت در اعلام مواضع و تحمل مخالف اینها سیره مدیریتی این شهید عزیز بزرگ ما بود.

وی ادامه داد: این مرد بزرگ تلاش زیادی کرد مشکلات گذشته را حل کند. بسیاری از اقداماتی که دیده نشد و البته کار‌های بزرگی که در خنثی سازی تحریم‌ها انجام داد. در تحرک دیپلماسی جهانی و در همه زیمنه‌ها دستاورد‌های بزرگی داشت. کشور را تنها برای مذاکره با یک یا دو کشور معطل نمی‌کرد و در خدمت مردم بود این شهد بزرگوار. مردم ما نیز در جریان تشییع او نشان دادند که چه علاقه‌ای به او داشتند.

اما طبق قانون اساسی در ۵۰ روز کشور آماده شد برای انتخاب رئیس جمهور خود و الگوی این شهید بزرگی می‌تواند همییشه کمک یار رئسای دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی گفت: البته در این روز‌ها از طرف برخی کاندید‌ها و هواداران سیاه نمایی شد و دستاورد‌های انقلاب اسلامی مورد بی رحمی قرار گرفت. اما ملت ما برای همیشه قدر شناس این خادم و شهید جمهور هست و خواهد بود.

حاج علی اکبری گفت: امروز روز مردم است. زمینه برای یک انتخاب امن آماده است و انشاله امروز ملت ایران با حضور خودشان کار را تمام می‌کنند.

وی ادامه داد: هر کس انتخاب شود، رئیس جمهور همه ملت است و پس از تنفیذ سکان دار دستگاه اجرای کشور است و فردا آغاز جشن ملی و رفاقت‌های تازه برای تحقق آرمان‌ها است و منتخب مرم باید خود را برای انجام تعهد ۴ ساله آماده کند. باید به میثاق ملی ایران وفادارا باشد. 

وی اظهار کرد: راه و روش منتخب جمهور باید راه روش دو شهید جمهور رجایی و رئیسی باشد. رئیس جمهور منتخب از ۱۶ تیر مطعلق به همه مردم ایران است و وام دار امام و شهیدان و ولایت الهی است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید از پوسته تبیغاتی خود خارج شود و با یاران امین که ذره‌ای با آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله نداشته باشند عازم میدان خدمت شود. کابینه جهادی و اهل ایمان و تقوا باید به میدان بیاید و با پذیرفتن این مسئولیت و با استفاده از همه ظرفیت‌ها اقدام کند. رئیس جمهور جدید بایدکلمات نمی‌شود، نمی‌توانیم و نگذاشتندو اختیار نداشتیم را از قاموس حرف‌های خود کنار بگذارد.

اینجاست که انسان آرزو می‌کند وزیر خارجه مانند امیر عبداللهیان داشته باشیم که پیام کشورمان را در مجامع بین المللی به بهترین شکل ارائه دهند.

وی در انتها گفت: رئیس جمهور باید از فردا پاسخگوی وعده‌های خود به مردم باشد. هواداران نامزد‌ها باید فردا را شنبه مهربانی بدانندو همه باید پیروز این عرصه را همه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بدانیم و به امید خدا آغاز خوبی برای ادامه کار انقلاب اسلامی است.

همه افراد هم نامزد‌ها و هم هوادارن باید نتیجه اعلام شده را بپیذیرند و هوادارن باید حرمت ماه محرم را نیز نگهدارند و امیدواریم این انتخابات برای همه ما پر برکت باشد.

نظر شما