شناسهٔ خبر: 67521966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی:

مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات نسبت به مرحله اول بهتر است

طباطبایی گفت: تا این لحظه طبق مشاهدات، مشارکت نسبت به مرحله اول بهتر است و افراد با شناسنامه‌های قدیمی و اعلام کد ملی خود نیز می‌توانند در این حماسه سیاسی شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «سیدهادی طباطبایی» رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی، امروز (جمعه) در ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه از افتخارات ما این است که تمام ۴ انتخابات اخیر از اسفندماه تا کنون را رأس ساعت ۸ آغاز شده است، اظهار داشت: ما هر دقیقه از انتخابات را حق‌الناس می‌دانیم، همچنین تدابیر لازم برای تسهیل برگزاری انتخابات را اندیشیده‌ و حداکثر زمان برای رأی دادن هر شهروند از زمان تحویل کارت ملی تا انداختن رأی در صندوق را ۳ دقیقه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان تنها با شناسنامه یا کارت ملی هوشمند می‌توانند رأی دهند، افزود: افراد با شناسنامه‌های قدیمی و اعلام کد ملی خود نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هیچ فردی اجازه استقرار بی‌دلیل در شعب را ندارد، گفت: در این مرحله برای سه هزار و ۵۰۰ نفر از نمایندگان نامزدها کارت صادر شده و این افراد می‌توانند از لحظه آغاز رأی‌گیری تا هنگام شمارش آرا و سپس امضای صورت‌جلسه در شعب حضور داشته باشند و چنانچه متوجه تخلفی شدند، گزارش دهند و نکته بسیار مهم این است که نمایندگان نامزدها حتماً باید پیش از بسته شدن درب شعبه، حضور یابند.

طباطبایی با بیان اینکه تا این لحظه طبق مشاهدات، مشارکت نسبت به مرحله اول بهتر است، در خصوص مسائل امنیتی انتخابات بیان داشت: در استان ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک خارجی داریم و اطلس امنیتی خراسان رضوی سفید است و هیچ‌گونه مشکلی حتی در شهرستان‌های مرزی وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد پوسترهای تبلیغاتی نامزدها در سطح شهر، گفت: در قانون انتخابات ریاست‌ جمهوری ‌تأکید شده داخل شعبه باید از وجود هرگونه تبلیغات پاکسازی شود، اما الزامی نیست که از اطراف شعبه هم تبلیغات جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/

نظر شما