شناسهٔ خبر: 67520644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

صدور مجوز حضور در شعبه برای ۳۵۰۰ نفر از نمایندگان نامزدها

زهره شجاع

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در این مرحله ما برای ۳۵۰۰ نفر از نمایندگان نامزدها کارت صادر کرده‌ایم و این افراد می‌توانند از لحظه آغاز رای‌گیری تا هنگام شمارش آرا و سپس امضای صورت‌جلسه در شعب حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

سیدهادی طباطبایی صبح امروز ۱۵ تیرماه در ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه از افتخارات ما این است که تمام ۴ انتخابات اخیر از اسفندماه تا کنون را راس ساعت ۸ آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: ما هر دقیقه از انتخابات را حق‌الناس می‌دانیم. همچنین تدابیر لازم برای تسهیل برگزاری انتخابات را اندیشیده‌ایم. ما حداکثر زمان برای رای دادن هر شهروند از زمان تحویل کارت ملی تا انداختن رای در صندوق را ۳ دقیقه در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهروندان تنها با شناسنامه یا کارت ملی هوشمند می‌توانند رای دهند، افزود: افراد با شناسنامه‌های قدیمی و اعلام کد ملی خود نیز می‌توانند رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هیچ فردی اجازه استقرار بی‌دلیل در شعب را ندارد، گفت: در این مرحله ما برای ۳۵۰۰ نفر از نمایندگان نامزدها کارت صادر کرده‌ایم و این افراد می‌توانند از لحظه آغاز رای‌گیری تا هنگام شمارش آرا و سپس امضای صورت‌جلسه در شعب حضور داشته باشند و چنانچه متوجه تخلفی شدند، گزارش دهند. نکته بسیار مهم این است که نمایندگان نامزدها حتما باید پیش از بسته شدن درب شعبه، حضور یابند.

طباطبایی با بیان اینکه تا این لحظه طبق مشاهدات، مشارکت نسبت به مرحله اول بهتر است، در خصوص مسائل امنیتی انتخابات گفت: ما در استان ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک خارجی داریم. اطلس امنیتی خراسان رضوی سفید است و هیچگونه مشکلی حتی در شهرستان‌های مرزی نداریم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پوسترهای تبلیغاتی نامزدها در سطح شهر، عنوان کرد: در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری ‌تاکید شده داخل شعبه باید از وجود هر گونه تبلیغات پاکسازی شود، اما الزامی نیست که از اطراف شعبه هم تبلیغات جمع‌آوری گردد.

انتهای پیام 

نظر شما