شناسهٔ خبر: 67524282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه خیرآباد:

انتخابات شب قدر سیاسی کشور است

ورامین- امامجمعه خیرآباد گفت: انتخابات شب قدر سیاسی کشور ما است، زیرا مردم با انتخاب خودشان مقدرات خودشان را رقم می‌زنند که این آینده کشور به دست چه کسی سپرده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام داود محمدیاری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خیرآباد با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افزود: انتخابات شب قدر سیاسی کشور ما است، زیرا مردم با انتخاب خودشان مقدرات خودشان را رقم می‌زنند که این آینده کشور به دست چه کسی سپرده می‌شود.

محمدیاری بیان کرد: برای رأی دادن باید مشورت کنیم و تحقیق کنیم چه کسی اصلح است و چه کسی می‌تواند مایه سرافرازی کشور و ملت شود و چرخ اقتصاد کشور را بهتر بچرخاند.

وی با اشاره به ۲۱ تیر ماه روز عفاف و حجاب، عنوان کرد: در این روز مردم مشهد علیه کشف حجاب قیام کردند که رضاخان به مسجد گوهرشاد حمله کرد و باعث کشتار مردم بی‌گناه در سال یک هزار و ۳۱۴ نفر شد.

خطیب جمعه خیرآباد گفت: ملت ما ملت غیرتمندی است، زنان ما زنان باحیا و عفیف هستند، مشتاق اهل بیت و رهرو راه حضرت زهرا (س) هستند، اما یک عده‌ای این را دوست ندارند که ملت و زنان ما عفیف باشند، چرا که مردان غیرتمند و دغدغه مند در دامن زنان پاک پرورش می‌یابد و دشمن می‌خواهد غیرت را از این ملت بگیرند.

محمدیاری ادامه داد: اسلام به مسأله زن اهمیت خاصی قائل است البته عفاف مرد هم مهم است و تنها محسوب زن نیست بلکه مردان هم باید عفیف باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اضافه کرد: در روایت است، شهادت اباعبدالله الحسین (ع) یک حرارتی در قلب مؤمنین ایجاد کرده است که اصلاً خاموش شدنی و سرد شدنی نیست، لذا می‌بینیم که هنوز محرم هم نرسیده است اما قلب اهل تقوا در حال تپش است.

امام جمعه خیرآباد افزود: از تمامی هیأت‌های مذهبی می‌خواهیم در کنار آن شور حسینی که ایجاد می‌کنند حتماً به معارف و شعور حسینی دقت کنند که بتوانیم بعد از دهه محرم یک معرفت دیگری پیدا کنیم.

محمدیاری در پایان تاکید کرد: اگر بعد از عاشورا حال دل ما عوض شد و نسبت به واجبات مقیدتر شدیم بدانیم که موفق شدیم.

نظر شما