شناسهٔ خبر: 67513523 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بهره‌برداری از اولین تصفیه خانه پساب در مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس

تصفیه‌خانه پساب مرکز خرید وفروش پرندگان زینتی خلیج فارس( غرب) با هدف استفاده مجدد از پساب های تولیدی این مرکز برای مصارف غیر آشامیدنی این مجموعه آغاز به کار کرد. تصفیه‌خانه پساب مرکز خرید وفروش پرندگان زینتی خلیج فارس( غرب) با هدف استفاده مجدد از پساب های تولیدی این مرکز برای مصارف غیر آشامیدنی این مجموعه آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزار خبرگزاری برنا، با توجه به لزوم‌ حفظ منابع آبی موجود و ارتقا بهداشت محیط و مصرف بهینه آب، سیستم تصفیه خانه برای استفاده مجدد از پساب در مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس راه اندازی شد.

حجم پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی مرکز خرید ‌و فروش پرندگان ۶۰ متر مکعب (۶۰هزار لیتر در روز) می باشد که آب فاضلاب را به آب مناسب جهت آبیاری، شستشو و نظافت و دیگر مصارف غیر آشامیدنی تبدیل می‌کند. بنابراین با راه اندازی این واحد تصفیه، روزانه ۶۰ هزار لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود.

این تصفیه‌خانه، کامپوزیتی و به صورت پیش‌ساخته تهیه و با در نظر گرفتن اصول بهداشتی، زیست‌محیطی و ایمنی نصب شده است تا بالاترین کارایی را فراهم کند.  بر اساس این گزارش، این تصفیه‌خانه، پساب ورودی را در ۶ مرحله پردازش می‌کند.

واحد آشغالگیری به عنوان اولین عملیات فیزیکی؛ اقدام به جدا کردن مواد جامد معلق می‌کند و پس از متعادل سازی کیفیت و کمیت جریان ورودی پساب، توسط رآکتور بی اکسیژن، نیترات موجود در آب به حداقل می‌رساند. سپس طی فرایند هوازی رشد چسبیده، لجن فعال بر روی آب شناور می‌ماند و در مرحله بعدی این جامدات ته نشین می‌شود و در نهایت در مرحله پایانی با کلر یا ازن گندزدایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما