شناسهٔ خبر: 67501817 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

احسان حاج‌صفی درباره بازگشت به تیم ملی صحبت کرد.

حاج‌صفی: به فکر شکستن رکورد نیستم!

حاج‌صفی: به فکر شکستن رکورد نیستم!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ احسان حاج صفی مدافع ایرانی تیم آک یونان که با این تیم به عنوان نایب قهرمانی رسیده و فصل موفقی را پشت سرگذاشته بود در خصوص احتمال دعوت مجددش به تیم ملی تاکید دارد اگر به تیم ملی دعوت شود تمام هدفش فقط کمک به تیم ملی است و دنبال شکستن رکورد و این قبیل مسایل نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، گفت وگو با حاج صفی را در ذیل می خوانید:

در حالی که تا دو بازی مانده به پایان لیگ یونان صدرنشین و مدعی اول قهرمانی بودید اما در دو هفته پایانی امتیازاتی را از دست دادید که باعث شد عنوان قهرمانی را از دست بدهید؟
امسال شرایط خیلی خوبی را داشتیم. از اول فصل روند خوبی را طی کردیم. از همان اول کار بالای جدول بودیم زیاد فراز و نشیب نداشتیم. بازی ها را خیلی خوب شروع و تا اخر ادامه دادیم. درست تا ۳-۲هفته آخر لیگ ما صدر بودیم. و اینکه ما در در ۲-۳ هفته پایانی بدشانس بودیم. بازی هایی که با رقیب مستقیم مان جلو بودیم با بدشانسی یا مساوی می کردیم یا بازی ها را می باختیم. ولی واقعا حق مان باخت یا مساوی نبود. بازی هایی که جلو بودیم حالا به هر دلیلی من دلیلش را بدشانسی می گذارم نتوانستیم بازی ها را ببریم وهمین دلیل باعث شد قهرمانی را از دست بدهیم. تا دو هفته آخر لیگ ما اول جدول بودیم ولی در این ۲-۳ بازی آخر را واقعا و واقعا با بدشانسی صدر را از دست دادیم. حیف شد می شد مثل سال قبل قهرمانی را به دست بیاوریم اما فوتبال است هزار اتفاق در آن می افتاد. پارسال هم دقیقا همین شرایط برای حریف مستقیم مان برای کسب عنوان قهرمانی بود. حریفمان تا دو هفته اخر با دو امتیاز بیشتر از ما صدر جدول بود ولی در دو هفته اخر یک بازی اش را باخت و ما بردیم و صدرنشین شدیم. بازی آخر لیگ هم بردیم و قهرمان شدیم. امسال هم دقیقا همین شرایط برای ما بود ما تا دو-سه هفته پایانی صدر بودیم ولی همانطورکه گفتم با بدشانسی دو تا بازی آخر را واگذار کردیم و قهرمانی را از دست دادیم.

در رقابت های جام ملت‌ها امیر قلعه‌نویی در بازی‌هایی که قدرت هجومی بیشتری نیاز داشت، سعی می‌کرد از قابلیت بازی با توپ تو بیشتر استفاده کند. این مسئله رو خودت هم حس می‌کنی که مربی‌ها تو کار بازیسازی و فاز هجومی، بیشتر بهت تکیه می‌کنند؟
این موضوع بستگی به نظر مربی تیم دارد که چه وظایفی از من بخواهد. اینکه در فاز هجومی بیشتر باشم یا در فار دفاعی همه چیز بستگی به نظر سرمربی است. اگر بگوید هم در دفاع باش هم در حمله سعی می کنم هم کار دفاعی را انجام دهم و هم در حمله شرکت کنم. حالا بعضی از مربیان هستند که می گویندکه نه! بیشتر در همان فاز دفاعی باش. همان وظیفه را انجام می دهم. بیشتر همان چیزی که مربی می گوید را انجام می دهم. فرقی نمی کند حالا بگوید در شکل هجومی تیم بیشتر باش سعی می کنم در تاکتیک هجومی تیم شرکت کنم. در این بین بعضی مربیان هستند که کاری ندارند و می گویند آزاد باش. چه در کار دفاع چه در حمله بنا به شرایط بازی اگر احساس کردم که نیاز است حضور داشته باشم شرکت کنم.
آخرش بگویم یعنی اینکه هر وظیفه ای که مربی از من بخواهد را تا آنجایی که بتوانم به نحو احسن انجام می دهم تا مربی از من راضی باشد.

تو یک تجربه عجیب و غریبی داری که به نظر میرسد هنوز هم امیر قلعه‌نویی قصد ندارد که روی اسمت خط بکشد. کاری که تو همه این سال‌ها، هیچ مربی دیگری هم انجام نداد. با ۱۴۲ بازی ملی، تجربه سه جام جهانی و ۴ جام ملت‌ها، خودت توی خلوت خودت به شکستن رکورد جواد نکونام هم فکر کردی؟

من اصلا به فکر شکستن رکورد نیستم و من هر وقت برای تیم ملی بازی کنم فقط برای موفقیت تیم ملی تلاش می کنم و می جنگم.

نکته‌ای که امیر قلعه‌نویی در دفاع از استفاده از بازیکن‌های باتجربه‌تری مثل تو گفته، به نظر نکته قابل دفاعی است؟ برای مثال، تو در تمام بازی‌های این فصل اروپایی تیمت، بازی رو فیکس شروع کردی. نظر خودت در این مورد چیست؟

مطمئنا اقای قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی نظرات کارشناسی دارد و در مورد اتفاقی که در حال حاضر در فوتبال روز دنیا و بزرگ ترین بازیکنان تاریخ افتاده صحبت می کند. شما الان می بینید چندتن از بازیکنان بزرگ دنیا سن بالایی دارند ولی همچنان دارند برای تیم ملی کشورشان بازی می کنند. من هم به عنوان یک سرباز و بازیکنی که ۱۴۲ بازی ملی را با افتخار انجام دادم. هر گاه کادرفنی تیم ملی و در راس آن اقای قلعه نویی صلاح بدانند با افتخار می آیم و تجربیاتی که دارم را در خدمت تیم ملی و بازیکنان جوان می گذارم.

به نظرت در مسابقات یورو اروپا چه تیمی قهرمان شود؟

اسپانیا فوتبال خیلی خوبی را بازی می کند. ترکیبی از بازیکنان جوان. با تجربه است. فوتبال خیلی خوبی را بازی می کنند. می تواند شانس اول قهرمانی باشد. شانس های بعدی فرانسه و آلمان هستند.

۲۵۸ ۲۵۸

نظر شما