شناسهٔ خبر: 67501509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قرارداد ۶۲۰ پروژه نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری منعقد شد

شهرکرد - ایرنا - مدیر سرپرستی شعب بانک مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای ۶۲۰ پروژه توسط این بانک در طرح نهضت ملی مسکن استان قرارداد منعقد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز معصومی روز چهارشنبه در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها با پنج هزار و ۹۰۶ واحد مسکونی به مبلغ ۳۰ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال انعقاد قرارداد شده است.

وی افزود: بانک مسکن چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت تسهیلات تکلیفی را در اولویت قرار داد.

معصومی تصریح کرد: از نظر قانونی باید ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها در حوزه مسکن مصرف و هزینه شود اما تاکنون آن‌طور که انتظار می‌رفت، ورود جدی نداشته‌اند.

وی یادآور شد: ‌بانک مسکن چهارمحال و بختیاری در سه سال اخیر یک‌هزار و ۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۶۲ واحد مسکونی روستایی در استان پرداخت کرده است.

مدیر سرپرستی شعب بانک مسکن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این مدت ۸۹۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۹۸ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان سهمیه داشتیم که این میزان برای ۳۳۶ واحد مسکونی تحقق یافت.

وی گفت: ‌بانک مسکن چهارمحال و بختیاری در سه سال اخیر ۹۳۷ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ یک‌هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال، ۶۲۵ فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۳۹۵ میلیارد ریال و ۲۳۴ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۱۴۲ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت کرده است.

معصومی تاکید کرد: ‌بانک مسکن چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم یک‌هزار و ۵۶۷ فقره تسهیلات مشارکت مدنی، یک‌هزار و ۲۵۳ فقره تسهیلات خرید بخش مسکن و ساختمان و ۲۰۹ فقره تسهیلات خرید سایر بخش‌ها به مشتریان خود پرداخت کرد.

چهارمحال و بختیاری ۷۰ ایستگاه هواشناسی دارد

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ۷۰ ایستگاه هواشناسی در نقاط مختلف استان شامل سینوپتیک اصلی، کشاورزی، ‌فرودگاهی، جاده‌ای و باران‌سنجی در استان فعال است.

مهران چراغ‌پور تاکید کرد: البته تعداد ایستگاه‌های هواشناسی چهارمحال و بختیاری باید به حدود ۱۴۰ ایستگاه افزایش یابد تا به استانداردهای لازم برسد.

وی افزود: در سه سال اخیر ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی و هواشناسی خودکار در نقاط مختلف استان نصب و تجهیز شد.

چراغ‌پور تصریح کرد:‌ نصب ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی و هواشناسی خودکار در نقاطی دیگر از چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد که در انتظار تخصیص اعتبارهای لازم است.

وی یادآور شد: میانگین دمای سال زراعی چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته ۱.۳ درجه سانتیگراد و نسبت به میانگین بلندمدت ۱.۶ درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.

چراغ‌پور اظهار داشت: بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری از جامد (برف) به مایع (باران) تبدیل شده است و تاکنون ۱۶ درصد کاهش نسبت به میانگین بلندمدت داریم و استان نخست کشور هستیم.

هفت هزار و ۴۳۰ آزمایش در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری انجام شد

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با استقرار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در طرح نهضت ملی مسکن در محله ۳۴ منظریه، هفت هزار و ۴۳۰ مورد انواع آزمایش حفاری و بتن انجام شد.

کامران حبیب‌پور تاکید کرد: از طریق دستگاه انحصاری و تخصصی راه‌های چهارمحال و بختیاری با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در سطح جاده اسکن و مشکلات آن برای اصلاح و رفع به کارفرما اعلام می‌شود.

وی افزود: در سه سال اخیر عملیات حفاری در ۸۱ پروژه چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۱۶۰ مورد آزمایش برای سه هزار و ۳۱۰ متر حفاری انجام شده است.

حبیب‌پور تصریح کرد: در این مدت ۷۳ هزار و ۲۵۰ مورد عملیات خاکی، ۵۰ هزار مورد عملیات آسفالتی، ‌یک‌هزار و ۱۰۰ اکیپ‌روز کنترل جوش و ۱۰۳ هزار و ۴۲۳ مورد آزمایش‌های مقاومت مصالح در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش ایرنا، سهم چهارمحال و بختیاری از طرح نهضت ملی مسکن کشور در دولت سیزدهم ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد مسکونی است که از این تعداد تاکنون ساخت ۱۸ هزار و ۶۵۳ واحد مسکونی آغاز و زمین مورد نیاز برای ۳۲ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما