شناسهٔ خبر: 67501320 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کنگره بین‌المللی ژنتیک ۱۷ تیتر برگزار می‌شود

ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران ۱۷ تیر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پورکاظمی دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران این رویداد را به یک جشنواره توصیف کرد و گفت از آنجایی که این کنگره دارای مجموعه برنامه‌های از سطح دانش آموزی و تبیین مفاهیم ژنتیک تا بالاترین سطح برای متخصصان این حوزه ندارم دیده آمد. از این رو این کنگره در قالب جشنواره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بهش‌های مختلف این رویداد گفت: ژنتیک انسانی، گیاهی، جانوری، سلول‌های بنیادی، زیست واره‌ها و بانک‌های ژنی را از بخش‌های این کنگره است.

پورکاظمی اضافه کرد: در این کنگره ۱۷ کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که تا کنون ۶ کارگاه با رویکرد انتقال فناوری و ارائه آخرین فناوری‌ها به محققان برگزار شده است.

دبیر علمی این کنگره اید‌ه‌بازاز را از دیگر بخش‌های این رویداد نام برد و افزود: در دومین روز این رویداد ایده‌های برتر منتخب ارائه و به بهترین آن‌ها جوایزی اعطا می‌شود

موسوی دبیر بین‌الملل این کنگره اشاره به تعداد مقاله های ارسالی  گفت: در این کنگره ۷۹۴ مقاله دریافت و داوری صورت گرفت. ۷۵۸ مقاله پذیرفته شده که ۶۴ سخنرانی و ۶۹۴ پوستر ارایه خواهد شد.


وی افزود: از ۷۵۸ مقاله دررایش‌های تخصصی مختلفی بود که در گرایش ژنتیک انسانی ۳۷۵ مقاله، ژنتیک گیاهی ۱۸۸ مقاله، ژنتیک جانوری ۱۷۹ مقاله، ملاحظاتاخلاقی و ایمنی زیستی ۲۶ مقاله، سلول‌های بنیادی و ریزسازواره‌ها ۱۵ مقاله پذیرفته شده اند.

بیش از ۱۵ کشور از کانادا، اسپانیا، هلند، فلاند، استرالیا، آمریکا، آلمان، انگلیس، نیوزلند، سوئد، مجارستان، روسیه، ترکیه، عراق، افعانستان و محققین و اندیشمندان ایرانی ارائه مقاله دادند.


نظر شما